Dir ID: Парола:  
Регистрирай Dir ID Забравена парола  

Мале, където летището не се ползваше при бурно море

2 септември 2019, 09:38 /Редактор: Калина Петрова

Корабчетата, с които се превозват пътниците от летището в Мале
Сн.: Официална фейсбук страница

От неотдавна летището на Мале вече може да се похвали с таксита, които да го обслужват. Но това е така едва от 30 август миналата година. Преди построяването от китайците на моста между острова на столицата и острова на аерогарата, наричан Хулхуле, единственото международно въздушно пристанище на Малдивите, където милиарди хора мечтаят да кацнат, бе достъпно от главния град на архипелага само с лодки.

На всеки десет минути живописни, но доста нисички гемии на неизвестна възраст със сериозни и възпочернели от жаркото слънце капитани и юнги в каквото са намерили да облекат, кръжат между пристаните на аерогарата и кея на града. Проблемът е, че между двата бряга тече не някоя река, а самият Индийски океан. Където дори минимално вълнение, причинено например от голям круизен кораб, причинява големи емоции при пътуването с лодките за трансфери. А по-големи талази са наистина опасни, въпреки наглед малкото разстояние, което обаче иначе си е поне десетина минути в реално време на пърпорене по вълните. Иначе пътят е 2 км. Лодките оставят туристите на самата главна улица на столицата и на цялата страна, на метри от президентския дворец.

Големите курорти, в които са превърнати повечето околни острови, имат свои гишета и фирмени лодки за извозване на туристите от самия неголям и неособено уютен и модерен терминал до резервираните от тях места за настаняване край приказни плажове с бял пясък до преливащото от прозрачно през тюркоазено до тъмносиньо море. По подобен начин работят и круизните кораби, които ползват свои пристани за качване на хора и багаж. Те се закотвят в залива на Мале, обикновено на равно разстояние от острова на града и острова на летището, тъй като градът няма пристанище за огромните им размери.

С другите острови, които са по-далечни от аерогарата, се пътува с въздушни таксита. Това обаче не са вертолети, както е на мода в Ница, за да се стигне от летището до Монако, Кан или Сен Тропе, а извозването става посредством хидроплани, които хем могат да летят, хем да се плъзгат по вълните. Това е още една атракция, която мечтаните острови с невероятен цвят на водата предлагат на милионите туристи, устремени към тях във всички годишни времена.

За хидропланите вече се строи специален терминал на международното летище, който трябва да бъде готов през 2022 г. Това е част от непрекръснатото разширяване на аерогарата. Когато го построяват на 19 октомври 1960 година, летището е просто една тенекиена барака. Асфалтова писта се появява едва петилетка по-късно. Чак от 1972 г. летището започва да приема истински туристически полети. Заслугата е на британците, които откриват за почивка и се влюбват в романтичните острови на „своя” Индийски океан и започват да летят до тях през всички сезони, за да бягат от студа и дъждовете у дома си. В момента на летището в Мале кацат големите самолети на всички водещи световни авиокомпании, а броят на частните джетове, които можете да видите на пистата съперничи на лидера по привличането им – летището в Ница, за което вече ви разказахме в поредицата.

Още новини »

Изпрати на приятел




ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ