Dir ID: Парола:  
Регистрирай Dir ID Забравена парола  

Защо бг олигарсите обичат летище Горна Оряховица?

4 септември 2019, 14:13 /Редактор: Калина Петрова

Летище Горна Оряховица
Сн.: Официална страница

Сигурно ще се учудите, но България има 5 международни летища. Едно от които е Горна Оряховица. Ще ви се стори оригинално и още нещо невероятно. Третата вътрешна въздушна пътническа линия в България, след пионерската София – Бургас и последвалата я след построяването през 1946 г. в чест на обявяването на Народната република на летище „Аксаково”: София – Варна, е от столицата до Горна Оряховица.

Миналата година станаха 71 г., откакто там има пътнически терминал, създаден през 1948 г. при соца. В началото, понеже липсват достатъчно пътници, самолетът лети от София през Горна Оряховица, където прави междинно кацане, до най-големия ни морски град. Преди 41 години пък е отворен изцяло нов терминал, а летището вече може да приема до 5 самолета едновременно. Дотам летят не само вътрешните ни линии, но и чартъри от Съветския съюз, Източна Европа, Близкия Изток, че даже и от Африка. През 1992 г. летището довършва новата си сграда за ръководство на полетите, а през 1994 г. изненадващо получава статут на международно, въпреки че по същото време до него не се лети дори от София.

Преди 11 години летището в Горна Оряховица е ремонтирано за последен път като обособените по съвременните изисквания „местостоянки” са само три. По онова време малцината български олигарси, които притежават собствени самолети много обичат хей така, за спорта, да кацат точно в Горна Оряховица. Освен дискретността, която им осигурява непосещаването от други пътници летище, това се смята и за белег за ВИП – статут. Всеки може да кацне в София, виж в Горна Оряховица е истински хит! Аерогарата, която може да приема самолети като Боинг 737 и Еърбъс 320 – най-използваните в Европа, най-често е използвана в последните години от представителния тим на Литекс за чартъри.

С преместването на седалището му в София след закупуването на ЦСКА обаче този клиент от близкия Ловеч е изгубен. Така пасажерите падат от 1177 през рекордната 2011 г. до едва 388 м.г. Близостта на туристическа дестинация като Велико Търново засега не помага на летището. Все пак миналата година две нискотарифни компании водят преговори да започнат редовни или поне сезонни полети до аерогарата в самия център на България.

Летището е отдадено от кабинета Борисов 2 през 2016 г. на концесия на две български компании. Миналата година те започнаха „генерален план” за превръщането му в реално действащо международно, за което ще инвестират 32 млн.лв.

Още новини »

Изпрати на приятел




ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ