На база проучване сред българите 93% от хората възприемат родината си като роза, 83% - като море и 73% - като минерални извори.
За разлика от българите, чужденците, които никога не са били у нас, виждат страната ни като море (49%), като слънце (39%) и като роза (30%).
През 2013 г. бе изработено ново лого, което трябваше да замени оранжевата роза, с която България се представя сега. Оказа се обаче, че новият проект прилича много на логото на Киргизстан и се наложи консорциумът, който спечели обществената поръчка за изработване на логото, да прави нови варианти.
Ангелкова днес бе категорична, че министерството не е давало и няма да дава повече пари по този проект.
В сряда на заседанието на Министерския съвет се очаква общо становище за изграждането на втори лифт в Банско. Туристическото министерство е дало своето становище и то е за развитието на този вид туризъм, припомни министърът.
За българската изложба в "Лувъра" Ангелкова посочи, че общата сума, предвидена за изложбата, е 500 хил. лв. От тях 194 хил. лв. са преведени от Министерството на туризма на Министерството на културата.
Вече е сключен директен договор между българските институции и музея за реклама на страната ни като целогодишна туристическа дестинация чрез имиджови клипове, пана в метрото, реклама в печатни и електронни медии. Ангелкова поясни, че на плазма пред самия Лувър се въртят имиджовите клипове за България.
Очаква се на откриването на изложбата на 15 април да присъстват премиерът Бойко Борисов, президентът Росен Плевнелиев и френският президент Франсоа Оланд.
Преди това, в началото на март, се очаква да стартира и дългоочакваният договор за реклама на България като туристическа дестинация в европейски телевизии, който е на стойност 6 млн. лв. и се финансира по ОП „Регионално развитие“ 2007-2013.
Относно напредъка на регистъра на туристическите атракции, Ангелкова съобщи, че вече има данни от 160 общини за общо 2247 броя атракции. Очаква се информация от още 104 общини.
От събраните до момента данни се оказва, че до 250 туристически атракции в страната няма транспортен достъп или той е затруднен, а за 411 атракции няма установена или доказана собственост.
Ангелкова посочи, че се предвижда с промени в Тарифата за таксите, във всеки туристически обект да се плаща вход за посещението, като приходите ще отиват само за социализацията на този обект.
Министърът напомни за започналата работа по изясняване на правния статут на националните ни курорти, като до края на март работната група ще представи резултати от работата си и ще се прецени дали да има специален закон или глава от Закона за туризма.
До края на седмицата Министерството ще се настани в собствена сграда - бившата на Министерството на инвестиционното проектиране.
Министър Анкелкова представи и своите заместници. За ресора „Маркетинг и реклама“ ще отговаря Надя Маринова, която е имала дългогодишен опит в тази сфера. Допълнително ще бъде представен и съветник в този ресор.
Вторият зам.-министър е Ирена Георгиева с ресор „Туристическа политика“, която идва от туристическия бранш и беше зам.-председател на Асоциацията на българските туротератори и туристически агенции. Живко Табаков е съветник на министъра по летен туризъм.
Ангелкова има и съветник по зимен туризъм - легендата в ски спортовете Марк Жирардели.