Посланието, което туристическият сектор в България излъчи за лято 2024 е "В България си желан". Около това се обединиха представители на туристическия бранш, държавни институции, експерти в областта на туризма, учени и общественици по време на форума "БГ туризъм - лято 2024", организиран в курортния комплекс Албена през юни. Служебният министър на туризма Евтим Милошев открои сред основните послания за летния туристически сезон на България чистотата на морската вода. Председателят на Управителния съвет на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Георги Щерев призова да не се говори по темата "Туризъм" само по време на избори, а той да бъде изведен като приоритет. Щерев подчерта, че рекламите също са много важна част от туристическия продукт на България. Според него визовият режим е един от най-големите проблеми на туризма, а другият е за статута на курортите.

Успешно ли е лято 2024 за туристическия бранш? Пред БНР  коментира Димитрина Горанова, председател на УС на Асоциацията на Българските Туроператори и Туристически агенти.

"Все още е много рано да се правят такива заключения, в крайна сметка сме в средата на сезона и ако трябва да съм точна дори бих казала в началото на сезона, предвид на това, че през последните години летният ни сезон доста се скъси от гледна точка най-вече на пристигане на чуждестранни туристи. Неминуемо горещините провокират хората да търсят по-хладни локации и да ходят на морето. Със сигурност очакваме една по-добра година от миналата и ръст, но за съжаление аз миналата седмица бях в един от големите ни морски курорти и отзивите са, че не това, което трябва да бъде."

Посланието, което туристическият сектор в България излъчва за лято 2024, е "В България си желан". Доколко е успешно подобно послание?

"Разбира се всички туристи са добре дошли и са желани, но за съжаление трябва да работим върху настройката и мотивацията и на служителите, защото всички ние не само като потребители не само в туристически обекти, а дори и в най-обикновения квартален магазин срещаме не толкова добро отношение, като клиенти и много често не оставаме с усещането, че сме желани, а даже напротив.

Инвестира ли се достатъчно в туризъм в Северозападна България и може ли този сектор на икономиката да даде нов тласък на развитие на региона?

 

 

"Като първа стъпка би трябвало да се работи в посока налагането на България, като 4-сезонна дестинация и туристическите потоци не само към морето и планините, а също така и към такива прекрасни райони, като вашите и това трябва да стане държавна стратегия. Туризмът трябва да държавен приоритет, а той през последните години не е. Ако туризмът стане приоритетен сектор на държавно ниво и се водят политики и стратегии за развитие на туризма, и се свържат с развитието на инфраструктурните проекти, защото за нас софиянци достъпът до Видин е затруднен, след това и местната власт ако се намеси и нещата ще се оправят." - каза Димитрина Горанова, председател на УС на Асоциацията на Българските Туроператори и Туристически агенти.

 

 

Какви дестинации избраха видинчани за лятната си почивка - това провери в анкета стажант-репортера на радио Видин Сабрина Цветанова:

 

 

"Възнамерявам да почивам в края на месеца. Предпочитам планината пред морето. Почивката ми е подарък и повече предпочитам на хладно място ... Предпочитам Българското Черноморие. Тази година разполагаме сам с време за родното Черноморие и затова ще отидем там. Предпочитаме Созопол ... Ходихме вече на Българското Черноморие и възнамеряваме пак да отидем в края на лятото ... Ще ходя другата седмица на Родопите - там ми се отваря възможност и там отивам." - споделиха видинчани.

 

 

Потърсихме представители на туристическия бранш в Северозападна България. Анатолий Георгиев е от видинския край и е собственик къща за гости в Берковица. Има ли посетители това лято?

 

 

"Посетители има отдавна, лятото винаги е успешно, защото къщата ни е с басейн, но това определено не е от най-силните лета. Най-сирните бяха 2019-2020-та години. Имал съм години, през които почти не съм имал свободни дни през летните месеци, но тази година не е такава ... Трябва да се инвестира в туризма, цялата Източна България не познава Западна, докато цялата Западна България ходи на на изток, заради морето. Тази година имах група от Варна, която беше за осем дни и друга от Бургас, която беше за шест дни и мисля, че тази дестинация, ако се рекламира адекватно и хубаво в другия край на България, ще се радва на добра посещаемост, защото има какво да се види, особено това, че сме най-изостаналия край в България." - коментира Анатолий Георгиев.