Отново "излъскан имидж", безгрешна организация, пълни хотели в Париж. Това е заключението на професионалистите в туризма след края на Олимпийските игри във френската столица, предаде Франс прес. Те очакват увеличен брой на туристите в следващите дни и месеци, пише БНР.

"Ние имаме изключително туристическа столица, но предизвикателството за нас бе да извадим на показ всичките предимства на града, независимо дали става въпрос за стабилен туризъм, мобилност, пречистване на водите, Сена. Олимпийските игри бяха чудесен повод да изтъкнем всички предимства", коментира пред АФП Корин Менего, която е генерален директор на Туристическия офис в Париж.

Според първите статистики от днес 11,2 милиона туристи са взели участие, със или без билет, в дейностите, свързани в Олимпийските игри в парижкия регион между 23 юли и 11 август. За Паралимпийските игри се предвиждат около 4 милиона посетители, 90% от които ще бъдат французи. Като цяло спортните събития ще посрещнат повече от 15 милиона души.

Според Париж 2024 повече от 9,5 милиона билети са били продадени и 6 милиона посетители са гледали спортните състезания.

"Разчитаме на тези чудесни данни, за да продължи ефектът и да имаме засилено туристическо посещение до края на годината, както и в следващите две-три години", подчерта Менего.

85 процента от зрителите са били французи, а останалите 15%, като сред тях най-многобройни са били американците, германците и британците.

Капацитетът на хотелите е бил пълен 84%, като повишението на посещаемостта е най-голямо при луксозните хотели. Имало е и увеличение с 16% френски туристи и 18% чужденци в останалите градове домакини, сред които Лил, Марсилия и Шатору. Изчислена е печалба от 357 милиона евро за хотелиерите във Франция.

В Париж по време на Олимпийските игри на практика не е имало безработица, а цените са били увеличени два пъти.

"Игрите са най-голямото събитие в историята на платформата Airbnb", като е имало повече от 400 000 туристи, отседнали в тези апартаменти и жилища под наем в района на Париж.

От Олимпийските игри има и губещи, като сред тях са ресторантите и туристическите обекти, които са били отдалечени от спортните стадиони и зали, музеите, както и Дисниленд в Париж.