Австрия представи "смел" нов план за разширяване на железопътната си мрежа през следващите 16 години. До 2040 г. алпийската страна ще добави десетки нови маршрути и връзки като част от продължаващите усилия за разширяване на привлекателността на пътуването с влак, пише Euronews.

Преди три години тя въведе Klimaticket - достъпен годишен билет, който "Грийнпийс" оцени като най-добрия в Европа, покриващ всички видове обществен транспорт. Миналата година беше въведено ново поколение нощни влакове до Германия. И една доста атрактивна кампания за привличане на повече млади хора във влаковете с оферта за татуировка

"Целевата мрежа 2040 е нашето виждане за това как би могла да изглежда модерната железопътна система в нашата страна. Това е железопътна мрежа за една неутрална по отношение на климата Австрия, в която опазването на климата и добрата мобилност вървят ръка за ръка", заяви министърът по опазване на климата Елеонор Гевеслер по време на представянето на плана миналия месец.

"Проектът е изпълнен със смели идеи, нови връзки и още по-добри железопътни линии", добави тя. "Той е правилният компас за устойчива железопътна инфраструктура за следващите петнадесет или двадесет години."

Какво предвижда планът за железопътната мрежа до 2040 г. за Австрия?

Планът за железопътната мрежа до 2040 г., изготвен от правителството и националния железопътен оператор ÖBB, в момента е в работен вариант. Обществеността ще може да изрази мнението си преди завършването му по-късно тази година.

Тази "основна визия" за бъдещето на австрийските железници обхваща 67 проекта в 25 групирани области - включително нова линия в Горна Австрия и Бавария, която се очаква да намали драстично времето за пътуване между Виена и Мюнхен.

Снимка: iStock by Getty Images

До 2040 г. пътническите влакове ще изминават общо 255 милиона километра годишно. Това е един път и половина повече, отколкото днес, според плана.

При създаването на плана ÖBB и правителството са поставили като приоритет разширяването на международните връзки, както и регионалния транспорт и изграждането на мрежи в метрополните райони.

Разходите за проектомерките възлизат на около 26 милиарда евро. Правителството обаче смята, че това е инвестиция, която си заслужава - и от която австрийците ще извлекат ползи под формата на нови работни места и по-добра свързаност.

Кои австрийски влакови маршрути ще бъдат модернизирани?

Новата линия през Горна Австрия и Бавария е един от водещите проекти на "Целева мрежа 2040"

Този маршрут New Innkreisbahn (NIB) (разглеждан и от германска страна) би могъл да съкрати времето за пътуване между Виена и Мюнхен от четири на два часа и половина. По-краткото време за пътуване може да бъде от полза и за по-отдалечени международни дестинации като Париж.

Местните транспортни услуги във Виена също ще бъдат модернизирани с разширяването на линията между Хайлигенщат и Пратеркай. И обещава, че разширяването на железопътните линии в района на Брегенц ще "подобри значително" местния транспорт в цялата долина на Рейн.