Социалните мрежи са извор на информация и причина за популяризиране на редица туристически дестинации по света. До голяма степен можем да допускаме, че те са отговорни и за свръхтуризма и протестите на жителите на Барселона, Венеция, Рим и други, пише BBC. Според местните жители на Фукуцу, бреговете им са единственото място, където всички постове в Instagram са напълно разрешени.

Впрочем не е задължително да бъде само тази социална мрежа, откритията на дигиталните номади помогнаха за сериозния приток от хора. Фукуцу се намира в южната префектура на Фукуока в Япония, позициониран е точно на брега на океана, а местните създават една особено силна връзка с него. Природата изненадва местните жители почти всеки път. Премине ли отливът, бреговете на Фукуцу се превръщат в 3-километрово кристално чисто огледало.

Ако метеорологичните условия са подходящи, океанът започва да лъже човешкото око, смесвайки небето и водата, създавайки усещането за достигане до края на света.

Ефектът се нарича Fukutsu Kagami no Umi - Морското огледало на Фукуцу и е дълго пазена тайна на местните, докато социалните мрежи и инфлуенсърите не пристигнаха и не започнаха да създават своето съдържание. Мнозина дори се възползват от слънчевия феномен, наблюдаван през февруари и октомври. Залязващото слънце преминава над светилището Мияджидаке и създава съвършената линия по ръба на морето. Гледката е невероятно красива, а ако се вярва на домакините, всеки път е различна.

View this post on Instagram

A post shared by

Подобен ефект привлича туристи, но бордът по туризма иска по-сериозна посещаемост и кара гостите да популяризират дестинацията с качване на снимки, най-различни постове и друго съдържание в социалните мрежи. Фукуцу трябва да присъства в постовете на гостите.

Популяризирането на плажа съвпада с пандемията и докато Япония налага сериозни ограничения, местните се отправят на разходка до "края на света". Плажът е достатъчно широк и позволява запазването на социалната дистанция. Нещо повече, в онова шантаво време, точно кристалният огледален бряг се превръща в единственото нормално за местните жители. И докато другите градове са във война с Google, уебсайта Fukutsu Sea Mirror дава съвети за правенето на перфектната снимка. Местните посочват правилните места, както и оптималните настройки на камерата на телефона, както и тези за фотоапарат.

Решението наистина е странно, след като ордите от туристи са причина за купища боклук, както се забелязва на Средиземно море, а и не само. Рекордът за човешка активност е близо 11-те тона боклук, които са оставени на Еверест, а какво да говорим за други не толкова екстремни дестинации.

На плажа често се забелязват само хора на разходка, някой друг турист с уиндсърф и местни жители. Към тях се присъединяват и туристи, търсещи точната позиция за правене на селфи и разнообразни пейзажи. Японската педантичност веднага се проявява и всеки изхвърлен боклук се събира моментално. Местните жители са обявили война на отпадъците и събират веднага всяко едно изхвърлено пластмасово шише, което открият по време на разходката си. През уикенда се правят и по-мащабни почиствания от НПО-та. Отдадеността на Фукуцу е сериозна, макар и да говорим за малък град с популация от едва 60 хиляди души.

Устойчивият туризъм се развива и дори магазините получават еко стикер, когато намаляват количеството отпадъци или започнат да рециклират. Властите осъзнават, че фокусът е морето, но се надяват, че туристите ще оценят и ще запазят природата. За да покажат тази практика, домакините вярват в една разумна гледна точка, която спокойно може да се приложи и при градовете със свръхтуризъм.

Японската стратегия е очарователна - ако един плаж е чист, малцина ще си позволят да го цапат, но ако е зарит с боклуци, никой няма да пази и по-скоро ще остави нещо след себе си. Плажът трябва да остане чист, за да позволи на застрашената морска костенурка карета да продължи своята популация. Инфлуенсъри и туристи са съветвани да не посещават плажа през нощта, да пазят тишина и да бъдат много внимателни по време на размножителния период, който започва от юни и продължава до август.

Туристите, които искат да се включат в борбата с отпадъците, могат да получат торба и да оставят откритията си в специално създадени пунктове за отпадък, които в края на деня се изхвърлят. Властите подготвят и обиколка на забележителностите, но на този етап разполагат само с японски гидове, английските ще бъдат налични по-късно през годината.

Жителите на Фукуцу са оптимисти и се надяват, че всички гости ще бъдат ангажирани с опазването на плажа и природата. Туристите са поканени да се включат доброволно в почистването и да защитят плажната ивица. Мнозина могат дори да получат награди за своята активност, но преди всичко е препоръчително да направят перфектната снимка за социалните мрежи.