Хотелиери отново скочиха срещу предложението all inclusive ( ол инклузив) да се предлага единствено в луксозни хотели. Агенцията за безопасност на храните неотдавна лансира идеята хотелите с три звезди да могат да предлагат услугата само ако имат места за хранене, равни на 60% от легловата си база.

На форум във Варна, посветен на тази тема, от бранша изтъкнаха, че не сега е времето за този дебат и той с нищо няма да помогне на бизнеса в следващите месеци. Това съобщи Lev.bg. Вдига се излишен шум по време на сезона, категорични са хотелиерите.

На срещата стана ясно, че ол инклузив с Моцарт по морето е новата мода сред хотелиерите. Екстрата включва: следобедно кафе на фона на симфонична музика.

Има много видове ол инклузив  - лайт, премиум, голд, ултра, Моцартов. Та какво ще му контролирате - кафето или качеството на музиката? Какво помага този дебат? Излишен шум по време на сезона. Това коментира на срещата шефът на Съюза на хотелиерите в Златни пясъци Георги Щерев, цитиран от сайта varna24.com

Работната среща с туристическия бранш беше инициирана от министъра на земеделието и храните Мирослав Найденов, но поради неотложни ангажименти в Народното събрание, той не пристигна във Варна. С хотелиерите по морето се срещнаха зам.-изпълнителните директори на Българската агенция по безопасност на храните Венцеслава Тасева, Антон Величков и Тенчо Тенев.

Ол инклюзивът няма нищо общо с категоризацията на хотела, заявиха категорично от бранша.  Категорията не е основополагащ критерий, смята и Елена Иванова, председател на Съюза на собствениците на хотели в „Слънчев бряг".

"Двузвездният хотел може да има огромната кухня, защото е купен по приватизация и знаете какви бяха кухните навремето. В тризвездните хотели в момента в Слънчев бряг няма нито едно място, в момента туристи се молят за места и няма къде да ги настаним", каза Елена Иванова.

Всяка година има ръст на туристите в България, тази година в Слънчев бряг – над 10%, посочи по-рано днес министърът на икономиката и туризма Делян Добрев. Според него, различните атракции, включително алкохолните турове, са „явно правилната формула". 

Не стои така въпросът с четири и пет звездните хотели. Разбира се, че са заети, но там се намират места, което означава, че хората търсят по-евтиния продукт, по-евтината почивка и ние, респективно вие нямате никакво право да им отнемете тази възможност", каза Иванова.