Все повече компании предлагат на служителите си възможността да комбинират командировките си с ваканция. По този начин пътуващите по работа могат да прекарат няколко дни почивка на едно и също място преди или след бизнес срещата.
Тази оферта вече е достъпна за 89% от пътуващите по работа, според проучването "Chefsache Business Travel" - инициатива на компании за управление на пътувания, членуващи в Германската туристическа асоциация (DRV).
Любопитно е да се отбележи, че повечето компании са щедри, когато става дума за пътни разходи в контекста на "пътуванията в свободното време": 53% от анкетираните работят в компания, която изцяло плаща пътните разходи до и от дестинацията. Значително по-малко пътуващи по работа (28%) трябва сами да допринесат за пътуването си.
Онези, които могат да се възползват от "пътуване в свободното време", с радост приемат офертата, разбира се. Миналата година 83 на сто от анкетираните, които са имали възможност, са го направили. По-голямата част от тях са заявили (58%), че биха искали да съчетават бизнеса и удоволствието в бизнес пътувания и в бъдеще. Това важи особено за респондентите на възраст над 40 години и често пътуващите (три или повече пъти месечно по работа - 70% за всяка от групите).
Популярността на "пътуването в свободното време" е пряко свързана с дестинациите. За 44% от анкетираните, които вече са съчетавали командировки с почивка, решаващият фактор са плажът, забележителностите или културата в конкретната дестинация. Важна роля играе и липсата на неотложни професионални задачи след командировката (40%). Друга често срещана причина за "пътуване в свободното време" е желанието за почивка след командировката (34%).
Съществуват разлики между възрастовите групи по отношение на мотивацията за "развлекателно пътуване". Бизнес пътниците на възраст 40 и повече години са по-склонни да приемат подходяща метеорологична обстановка като повод за "развлекателни пътувания" (41%). Това е с 13 процентни пункта повече, отколкото сред тези под 40 години. Последните, от друга страна, са по-склонни да спестят време за пристигане и заминаване за допълнително пътуване и съответно дни за почивка (39% спрямо 18%).
Андреас Нойман, управляващ директор на ADAC Travel Sales, обяснява, че "пътуването в свободното време" има две основни предимства: Първо, то повишава мотивацията на служителите. На второ място, общият брой пътувания намалява, което има положителен ефект върху околната среда.