Индийски телевизионен екип снима рекламен филм за България като туристическа дестинация, съобщиха от МИЕ.
Специализираният туристически ТВ канал "Travel XP HD", който пристигна на 27 юли у нас, ще остане до 8 август. Целта на рекламната продукция е повишаване информираността за възможностите за туризъм в България сред индийските туристи и увеличаване на техния брой у нас.
Филмът за дестинация "България" ще бъде излъчван регулярно по индийски ТВ канал. Откъси от него ще бъдат качени на интернет страницата на индийската телевизия, а допълнително ще бъде разпространяван и по други индийски канали.
Програмата на снимачният екип включва заснемане на обекти в София - катедралата " Св. Александър Невски", Народен театър "Иван Вазов", Софийски университет "Св. Климент Охридски", централни улици и алеи на София, Боянската църква, монумент "Камбаните", Парк "Витоша".
Екипът ще бъде и в Пловдив, където ще посети Стария град, централна пешеходна улица, хълм "Бунарджик" с монументи, Римски стадион, Римски амфитеатър, архитектурен резерват "Старинен Пловдив". Индийският телевизионен канал ще заснеме и известни туристически курорти по Черноморието, сред които КК "Албена", КК "Слънчев бряг", нос Емине, град Несебър, река Камчия.
През 2013 г. в следствие на стратегията по популяризиране на България в Индия като туристическа дестинация от Службата по търговско-икономическите въпроси-Индия се реализираха първите организирани индийски туристически групи, последната от които 43 души корпоративни туристи.
Индийският пазар е вторият най-бързо растящ след китайския, независимо от икономическата криза и обезценяването на индийската рупия.
През 2020 г. се очаква броят на пътуващите индийски туристи да нарасне до 50 млн. души годишно. Те са известни с високата си платежоспособност при пътуване в чужди дестинации. Средногодишно разходите им възлизат на около 200 млн. евро.