Кипър въвежда нова специална търговска марка-сертификат "Исторически хотели на Кипър", чрез която ще популяризира атрактивни дестинации за чуждестранните гости. Тя бе представена официално в навечерието на отбелязвания днес Световен ден на туризма, съобщава БНР.

Отличителната марка ще бъде присъждана на хотели, които подчертават историческото наследство на Кипър чрез връзката им със събития и елементи от миналото, обясни заместник-министърът на туризма Костас Кумис.

Целта е да се представи богатата култура и история на страната, както и да се насърчи развитието на алтернативния туризъм.

Новият сертификат допълва действащите вече на острова 12 туристически "етикета".

Най-популярният сред тях е проектът "Сърце на легенди" /"Heartland of Legends"/, който включва маршрут от 3000 километра в селски и планински райони на острова, като предлага автентични преживявания на посетителите.

Приоритет за правителството, в съответствие с темата на тазгодишния Световен ден на туризма, е ускоряване на зеления преход в отрасъла за утвърждаването на Кипър като качествена, устойчива и целогодишна дестинация, заяви заместник-министърът.

Той изрази задоволство от тазгодишния сезон, отбелязвайки, че през първите осем месеца броят на пристигналите туристи се е увеличил с почти 25%, а приходите - с над 30% в сравнение с миналата година.