"Кралят" на нискотарифните авиокомпании "Райънеър" (Ryanair) свири край на ерата на билетите от 10 евро - един от най-големите му маркетингови удари. В интервю за радио Би Би Си, цитирано от френската телeвизия Бе Еф Ем (BFM TV), главният изпълнителен директор на компанията Майкъл О'Лиъри обяви, че средната цена на билетите ще нарасне с 10 евро - от 40 до 50 евро - заради скока на цените на керосина.

"Наистина евтините ни промоционални тарифи - билетите по 1 евро, по 0,99 евро, дори билетите по 9,99 евро - мисля, че няма да ги видите в близките години", отсече О'Лиъри. Той не се плаши от това решение. Според него хората ще продължават да пътуват често със самолет, но ще бъдат много по-внимателни за цените, така че ще избират лоукост авиокомпании вместо традиционните авиопревозвачи.

"Райънеър" се наложи в Европа благодарение на много агресивния си модел, предлагайки изключително ниски цени за относително кратки пътувания. След ирландската група се нароиха множество други нискотарифни въздушни превозвачи като "ИзиДжет" (EasyJet) и "Уиз eър" (Wizz Air).

След катастрофалната за авиационния сектор пандемия, трафикът се възобнови с още по-голяма сила, което позволи на "Райънеър" да отчете печалба от 170 милиона евро след данъци за първото тримесечие спрямо чиста загуба от 273 милиона година по-рано.