Летище "Схипхол" в Амстердам обяви, че поне до 31 октомври ще обслужва с 18 процента по-малко пътници от настоящия им брой поради недостиг на летищен персонал, съобщи Ройтерс, цитирана от БТА.

"Това решение е лоша новина и за пътниците, и за авиокомпаниите. Ограничаването на броя на пътниците, които ще бъдат обслужвани, се налага, за да бъде гарантирана сигурността на нашите пасажери и служители", обяви компанията "Роял Схипхол Груп" (Royal Schiphol Group).

Ка Ел Ем (KLM), нидерландското подразделение на авиокомпанията "Ер Франс"-Ка Ел Ем (Air France-KLM), определи като "разочароващо" решението на летище "Схипхол" да наложи нови ограничения на броя на заминаващите от него пътници.

"Краткият срок, в който влиза в сила тази мярка, ще се отрази на репутацията на компанията и ще създаде проблеми за нейните пътници", се казва в съобщение, цитирано от Ройтерс.

"Ка Ел Ем ще направи всичко възможно, за да гарантира, че пътниците, които вече са си закупили билети, ще могат да пътуват", съобщи авиокомпанията. Тя добавя, че пътниците, които са "готови" да отложат полетите си, ще могат да презаверят билетите си, без да заплащат допълнителни такси.

Изпълнителният директор на "Схипхол" Дик Беншоп обяви вчера, че подава оставка на фона на проблемите на аерогарата, които на моменти прерастват в хаос. Месеци наред на едно от най-големите летища в Европа може да се видят дълги опашки от изнервени пътници. Бавната регистрация за полетите и проблемите с багажите им се дължат предимно на липсата на достатъчно летищен персонал, който да поеме увеличения пътникопоток след отпадането на повечето от ограниченията срещу коронавируса.