Летище София обяви тръжна процедура с предмет "Система за планиране на ресурсите на компанията" (ERP), съобщиха от аеропорта. Новата система е част от дигиталната трансформация на все още ръчни процеси на летището.
Очаква се внедряването й да доведе до оптимизация на много дейности, свързани с управлението на ресурсите, паричните средства, складовите наличности и свързаните с тях процеси. Системата позволява автоматизиране на оперативните и финансови ангажименти вътре в компанията, както и на тези към клиенти и контрагенти - например доставки на стоки, обработка на поръчки, парични плащания и много други, допълват от летището.
На първия етап се очаква заявяване на интерес от български и международни IT компании, като срокът за това е 2 декември 2022 г. Заявилите интерес потенциални доставчици ще бъдат поканени да изпратят оферти.
Само преди дни летището обяви тръжна процедура за изработване на идеен и технически проекти за обновяване на Терминал 2.
През април 2021 година столичното летище бе отдадено на концесия за срок от 35 години на "СОФ Кънект" АД. Компанията принадлежи към инвестиционния фонд Meridiam и се ползва от експертния опит на летище Мюнхен, припомнят от БТА.