България очаква добър зимен и летен туристически сезон, заяви още министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков при откриването на международната туристическа борса "Ваканция и СПА експо".
Министърът отбеляза, че домакинството у нас на големи състезания по ски е най-добрата реклама за зимните ни курорти. Миналата седмица се състоя кръг от европейската купа в Пампорово и курортът отчита 15 - 20 на сто ръст на туристите тази година, каза министърът, цитиран от БТА.
Трайков посочи, че увеличението на чартърните полети до черноморските ни курорти и безвизовият режим , който страната ни предлага за всички притежатели на шенгенски визи, също ще съдейства за ръста на туризма у нас.
Според председателя на УС на Българската асоциация на туристическите агенции Донка Соколова броят на туристите в зимните курорти се запазва на ниво от миналата година. Ако са предложени допълнителни мероприятия, може да се очаква ръст на приходите. По данни на председателя на Българска хотелиерска и ресторантьорска асоциация Благой Рагин като цяло за зимните курорти се очакват ръст от над 4 - 5 на сто.
Не така стои обаче ситуацията с Витоша, заради неработещите съоръжения. Триста хотела в София са с 10 - 15 заетост заради кризата, разчитахме на зимния туризъм, допълни Рагин. Според Донка Соколова проблемът със строителството на лифтове на Витоша е една от предпоставките на спада на броя на нощувките в хотелите в столицата. Това са бизнес-хотели и там не са съсредоточени почиващи за ски-туризъм, допълни тя.
Браншът е един от малкото, които продължават да се справят добре в условията на криза и приходите от туризъм за миналата година са близо 3 млрд. евро, ръстът на туристите е с 6 на сто, на приходите - с 4 на сто, каза министърът. За национална туристическа реклама миналата година са били със 120 на сто повече средствата спрямо предходната и сумата за тази дейност е възлизала на 22 млн.лева. За тази година са предвидени допълнително още 4 млн. лева.