Туроператорите да бъдат задължени да предлагат към пакетите си за почивка у нас поне по една екскурзия, свързана с културно-историческото ни наследство.
Такава промяна в Закона за туризма ще внесе тази седмица депутатът от БСП Татяна Буруджиева, пише "24 часа".
Тя е съгласувала поправката с министерство на икономиката и туроператорски фирми и по думите й оттам нямат възражения.
"Подобна промяна не ангажира туроператорите с нищо друго, освен с това да предлагат на хората да се записват на подобни екскурзии срещу допълнително заплащане, както се прави по цял свят", обясни Буруджиева.
Според нея това е стъпка в посока развиването на културния туризъм у нас.
Тя коментира, че много се говори за културно-историческото си наследство и че България трябва да се гордее с него и да го популяризира, но на практика не се правят стъпки за опознаването му.
Какво може да видят туристите >>
Друга нейна идея е да се направи специална стратегия за реклама на България в страните от бившия соцблок.
"В страни като Полша, Унгария и Чехия много хора пазят добри спомени за летувания у нас, защо да не привлечем децата им, които днес са платежоспособни", пита тя.
Депутатът предлага за тези страни да не се разчита само на туроператорите, а да се рекламираме там чрез интернет и билбордове.
Буруджиева предлага и да се определят рекламни символи на България от типа на Айфеловата кула в Париж или пикаещото момченце в Брюксел.
Тя дава за пример Мадарския конник, казанлъшката роза, "нещо от Велико Търново, нещо знаково от тракийското ни злато".
"Трябва да има 4-5 неща за страната, с които да се направи бизнес - туристът задължително да ги посети и да иска да си купи сувенири", смята Буруджиева.