Около 10 години след създаването на Съветския съюз, в края на 20-те, се ражда "Интурист" - туристическото дружество, което ще се превърне в първообраза на родния "Балкантурист".

Освен практическата задача да организира различни туристически обиколки, "Интурист" е натоварен и с идеологическа задача - да покаже, че СССР е модерна, развита и силна страна.

За целта, дружеството създава серия от плакати, насочени към жителите на САЩ и Великобритания, който да посетят страната. В създаването на новите хотели и информационни центрове пък са впрегнати най-добрите архитекти на страната, като авангардния Константин Мелников.

За жалост, по-късно Мелников е уволнен заради отказът му да се съобрази с налагащата се през 30-те догма на сталинската архитектура. След това той се принуждава да се откаже от професията си и да работи като учител и художник на портрети до края на живота си, с малки изключения след смъртта на Сталин, когато му е позволено да  създаде дизайна на няколко паметника и сгради.

Подобна е и ситуацията с плакатите, много от тях са модернистични и авангардни за времето си. Въпреки това, след окончателния триумф на сталинизма работата по тях е преустановена, а след смъртта на диктаторът оригиналният им стил остава сравнително забравен.

Вижте най-добрите съветски туристически плакати от 30-те >> >> >>