Целта е страната ни да бъде добре позната и предпочитана целогодишна туристическа дестинация с ясно разпознаваема национална идентичност и съхранени култура и природа, съобщи пред журналисти в МС, заместник-министърът на икономиката и енергетиката Бранимир Ботев, цитиран от БТА.
Той подчерта, че тенденцията в световен мащаб е да се предлага туризъм не от стационарен характер, а съчетание от няколко туристически продукта.
Според Ботев, сред един от стратегическите продукти на България е културно-историческият туризъм, което трябва да се превърне от исторически и археологически находки в реални туристически атракции.
Българският планински туризъм също има база за развитие, той е развит на 15-20% към момента, т.е. потенциалната възможност за развитие на българския планински туризъм е около 4 пъти над досега съществуващата.
Ботев изтъкна и уникалното съчетание от минерални води и планински курорти, с което разполагаме: „Това би позволило да не ограничаваме сезона само до тези три месеца ски”. По думите му, спа уелнес туризмът, свързан с минералните води, може да бъде водещ продукт за България.
В Стратегията се набелязва необходимостта от разработване на туристически продукти, подходящи за хора на възраст над 65 години като комбинация между специализираните видове туризъм - балнео-, културен, еко- и селски туризъм, както разработване на специализирани туристически продукти, които имат потенциал за преодоляване на сезонността и създаване на емоционална връзка с България и търсене на възможности за привличане на инвестиции в туризма.
Проектът на стратегия е публикуван за обществено обсъждане в интернет страницата на МИЕТ.