За първи път Париж и Берлин ще бъдат свързани от днес с директна високоскоростна железопътна връзка, което е поредната стъпка към "Европа на влаковете", предаде Франс прес. Влакът ще изминава разстоянието за осем часа, а целта му е да конкурира въздушния транспорт.

Новата връзка с по един влак на ден във всяка посока ще бъде официално открита днес с потеглянето на първия влак от "Гар дьо л"Ест" в Париж в 9:55 сутринта (10:55 ч. бълг. време), който ще пристигне в Берлин в 18:03 ч. (19:03 ч. българско време).

Откриването ще се състои в присъствието на главния изпълнителен директор на Ес Ен Се Еф (SNCF) Жан-Пиер Фаранду и директорката на производството в "Дойче бан"(Deutsche Bahn) Аня Шолман.

В обратната посока първият влак по маршрута ще напусне Берлин днес в 11:54 ч. (12:54 ч. българско време) в присъствието на ръководни лица от двете компании. Той ще пристигне в Париж в 19:54 ч. (20:54 ч. българско време).

Високоскоростните влакове ще обслужват също Страсбург във Франция и Карлсруе и Франкфурт в Германия.

До този момент нямаше директен влак между Париж и Берлин, като бяха необходими над 8 часа, за да се стигне до двете столици с поне едно прекачване.

Пътническото подразделение на Ес Ен Се Еф и "Дойче бан" обявиха тази нова пряка връзка през май 2022 г, с първоначалното обещание тя да стартира в края на 2023 г. През септември 2024 г. датата на официалното откриване беше фиксирана за 16 декември, с първоначална цена от 59,99 евро във втора класа и 69,99 евро в първа класа.

Цените ще подлежат на "управление на доходността", система за определяне на тарифите, която модулира сумите според степента на запълненост на влаковете.

Двете железопътни компании изтъкват екологичната целесъобразност на проекта и подчертават, че пътуването с влак по линията Париж-Берлин емитира 2 кг въглероден диоксид на пътник спрямо 200 кг за пътуване със самолет.

С новия високоскоростен влак броят на всекидневните връзки между Франция и Германия ще нарасне от 24 на 26.