Някои от нас вероятно мечтаят да се отпуснат в спокойна вила на плажа или уютна малка вила, сгушена сред пищен пейзаж, но ако една популярна нова категория, създадена за пазара на Airbnb, е някакъв показател за настоящите настроения за пътуване, изглежда има нарастващо търсене на ваканция на това, което може да се опише само като гигантска детска площадка.

Не само за децата, но и за младите по дух, един бърз поглед към нововключената категория на Airbnb, наречена "Play Homes", показва привидно безкраен каталог от мега имения в стил детски площадки, наподобяващи анимационни тематични паркове. В комплект с удобства за домашно забавление от настолни игри в реален размер до водни паркове в задния двор, слагайте каската и слънчевите си очила, и нека да разгледаме по-отблизо тази екстремна нова тенденция за пътуване...

През последното десетилетие тенденцията за "малки къщи" и ваканционните жилища с микро жилища бяха неизбежна новост в телевизията, интернет и социалните медии, която се появи след срива на жилищния сектор през 2008 г. Сега, след като е достигнало точката си на насищане, махалото изглежда се люлее силно в другата посока. След пандемията преразгледахме излишъка от 80-те, зарязахме странното и тихо и отново залагаме на "по-голямото е по-добро". Помислете за истински домове на Барби в Малибу и пищни фантастични McMansions...

Снимка: Airbnb

Можете също да ги наречете тематични къщи; имоти, преработени, за да "хванат окото" на наемателите, търсещи "уникални" и Instagram изживявания, както и някои изтощени родители, надяващи се да забавляват и децата. Бързо търсене и ще намерите множество имоти, проектирани да изглеждат като любимия ви филм на Дисни, популярна видео игра или телевизионно предаване (домакините дори вземат предпазни мерки, за да изработят конкретни формулировки в описанията на имотите, които избягват всякакви потенциални съдебни дела за нарушаване на авторски права от особено спорни компании като Disney). Други се вдъхновяват от разходки в тематичния парк. Много от тях дори не изглеждат истински.

Снимка: Airbnb

Според блога за пазарни проучвания Gitnux, "глобалната хотелиерска индустрия все още държи много по-голям пазарен дял от Airbnb, но хората от новото хилядолетие все повече избират различно изживяване пред хотели, когато резервират пътувания".

По-голямата част от тези свръхголеми къщи за игра Airbnb,  са разположени в Съединените щати, голяма част от тях близо до тематичните паркове във Флорида, предлагайки "магията" да се разпростре далеч извън работното време на парковете, с капацитет за преспиване и партита от 10+ гости.

С приемането на нови закони в големи градове като Ню Йорк, където скорошна забрана за краткосрочни наеми направи невъзможно за много домакини да правят бизнес, вятърът на промяната духа в индустрията за настаняване в семейства. В Париж беше въведено решение от 2021 г., забраняващо отдаването под наем на имоти, които не са основното жилище на собственика, за да се ограничи ефектът на Airbnb върху пазара на наеми и вероятно ще поведе пътя за други европейски градове да направят същото.

За домакините, които гледат на пазара за споделяне на жилища като на бизнес, инвестирането в по-големи и по-просторни имоти извън градовете, далеч от по-строгите разпоредби (Флорида, например, няма ограничения), неизбежно се превръща в по-сигурен залог. Но за да привлечете почиващите далеч от големите туристически дестинации към тези нови имоти в крайградски или малки градски райони също изисква добър трик. 

Пандемията без съмнение изигра значителна роля и за появата на тази нова тенденция. Градските жители отчаяно искаха промяна на обстановката, за да се справят непосредствено след блокирането, а с гъвкавостта на дистанционната работа светът внезапно отново се отвори и търсенето на жилища под наем в Европа и САЩ скочи.

По същото време лихвите по ипотечните кредити в Съединените щати достигнаха историческо дъно, позволявайки на професионални инвеститори в Airbnb  да купуват нови имоти и да отговорят на търсенето. Бързо напред към 2023 г. и хората се връщат обратно в градовете и офисите, оставяйки значителен каталог от селски и крайградски имоти под наем, които сега се конкурират за по-малко гости. За някои от по-големите инвестиции, въвеждането на нишовата категория "Игра" на Airbnb предоставя полезен тласък на бизнеса, като същевременно насърчава нова крайност при изживяването.

Цената на ремонта и декора на тематичен дом на Airbnb може да достигне до петцифрени числа преди едно настаняване. И докато платформата Airbnb Play със сигурност предоставя различно изживяване, домакините не могат да разчитат само на нея и трябва допълнително да рекламират имотите си със свръх наситена, лъскава фотография в социалните медии, където нарастващата генерирана от изкуствен интелект естетика на фантастичния декор постоянно влияе върху желанието ни за привидно нереални пространства (независимо дали ни харесва или не). Това повдига друг въпрос: доколко AI влияе върху начина, по който пътуваме? Що се отнася до планирането, софтуерът с изкуствен интелект вече разтърсва туристическата индустрия.

И така, докъде ще стигне тази свръхнова тенденция? Засега можем да "играем", но нещо в тази нова порода екстремни недвижими имоти предизвиква познатия аромат на гигантски заблатени плувни басейни и изоставени призрачни частни тематични паркове. Но нека поиграем...

Снимка: Airbnb