Светът е пълен с невероятно красиви кътчета, които всеки мечтае да посети поне веднъж в живота си. От кристално чистите плажове на Малдивите до спиращите дъха гледки в Патагония - природата е създала чудеса, които оставят без думи.

Но през последните години, с възхода на травел инфлуенсърството, много от тези дестинации губят своята автентичност. Хиляди туристи, търсещи перфектния кадър за социалните мрежи, често оставят след себе си хаос - замърсяване, разрушени екосистеми и масов туризъм, който превръща тези приказни места в комерсиални атракции.

Наскоро в платформата Reddit се проведе оживена дискусия за това как инфлуенсърите, в стремежа си да покажат най-красивите места по света, често ги представят по изкривен начин. Реалността невинаги отговаря на перфектните снимки, а някои дестинации дори са изгубили своя чар именно заради огромния туристически наплив.

Ето няколко места, които от уникални и вълшебни са се превърнали в туристически капани:

Абу Даби и Дубай, ОАЕ:

Абу Даби е особено популярен сред световноизвестните инфлуенсъри с милиони последователи. Въпреки че никой от тях не се е оплакал от столицата, мнозина потребители на Reddit я описват като "неефективна и безвкусна". 

"Пътуваш по 40 минути от точка А до точка Б, всичко е еднакво и бездушно", споделят те. "Дубай също не прави изключение. Интересен е за снимки, но реално е като увеселителен парк, пълен с консуматори."

Снимка: iStock by Getty Images

Санторини, Гърция:

Санторини е мечтана дестинация за мнозина, но снимките, които инфлуенсърите споделят, рядко показват истинската картина. Всички кадри идват от едно и също място - селцето Оя, което е превърнато в "сцена за фотосесии". "Няма инфлуенсър, който да не си е направил снимка там. Всичко е съсипано и мистиката се загуби."

Източник: iStock by Getty Images

Синята лагуна, Исландия:

Геотермалният спа център е една от най-известните атракции в Исландия, но туристите, посетили го, споделят, че мястото е "изключително претъпкано и почти няма местни". "Пълно е с инфлуенсъри, които го рекламират. Истината? Туристически капан. Не бих повторил", коментира потребител в Reddit. 

Източник: iStock by Getty Images

Салем, САЩ: 

Историческият град в Масачузетс, известен с процесите срещу вещици (1692-1693 г.), е станал жертва на своята популярност. "Особено около Хелоуин не е препоръчително да се ходи. Градът е твърде малък, няма инфраструктура за тълпите от туристи, а много от тях се държат неуважително, сякаш са в увеселителен парк." Други коментари в Reddit пък твърдят, че от артистично и мистично място Салем се е превърнал в сборище на пияни туристи.

Източник: iStock by Getty Images

Амстердам, Нидерландия: 

TikTok направи популярни определени заведения в Амстердам, което доведе до безкрайни опашки и разочаровани клиенти. "Отидох там заради препоръки в социалните мрежи. Храната? Нищо особено. Чаках 30 минути, за да седна. Нищо не е такова, каквото го показват."

Източник: iStock by Getty Images

Тулум, Мексико:

Тулум вече е едно от най-горещите туристически места благодарение на музикалните фестивали и инфлуенсър културата. Местните обаче споделят, че популярността му е пагубна. В момента цените на нощувките в Airbnb са достигнали до 400 долара на вечер, което прави града недостъпен за повечето хора.

"Бях там преди 20 години и беше вълшебно. Сега не бих повторил", пише потребител в Reddit. 

Източник: iStock by Getty Images

Памуккале, Турция:

Една от най-обичаните инфлуенсър дестинации също е загубила своя чар. Много туристи се оплакват, че басейните са пресъхнали и навсякъде има отпадъци. "Реалността няма нищо общо със снимките, които се въртят в интернет", оплакват се в онлайн пространството. 

Снимка: iStock by Getty Images

До какъв извод стигаме? Инфлуенсърите несъмнено играят огромна роля в популяризирането на красиви места, но същевременно допринасят за тяхната комерсиализация и разрушаване. Филтрираната реалност в социалните мрежи често създава нереалистични очаквания и в действителност тези дестинации се пренаселват и губят своята автентичност.

ИЗБРАНО