Това съобщава френският вестник "Фигаро", цитиран от БГНЕС. Изследването е публикувано от компанията Cushman & Wakefield.

Хонконг отне първото място на Ню Йорк в класацията преди две години, но тази година наемната стойност на активите на оживената улица е намаляла с 6,8%, докато тази на "Пето авеню" се е увеличила с 13,3% до 29 822 евро за кв. м.

"Пето авеню е емблематично за кипенето на американския търговски пазар и по-общо за стратегиите на марките, които са готови да плащат високата цена да разполагат с витрина на най-добрите места в най-големите световни мегаполиси", заяви Кристиан Дюбоа, генерален директор на френския клон на Cushman & Wakefield.

За сметка на това "Козуей бей" е усетила с пълна сила намаляването на разходите на туристите, което илюстрира последиците за луксозната индустрия и по-конкретно за бижутерийния сектор от антикорупционните мерки на китайските власти.

В последните месеци в Хонконг имаше и големи протести, "илюстриращи влошаването на политическото напрежение, което допринесе за засилването на изчакването на марките", отбелязва компанията.

"Шанз-Елизе" в Париж е на трето място в класацията с 13 255 евро за квадратен метър. Улицата остава най-скъпата търговска артерия в Европа пред Ню бонд стрийт в Лондон, която е на четвърто място в общата класация. Наемната стойност на Шанз-Елизе, която достигна рекорди през 2012 и 2013 г. с повишение от съответно 30% и 38,5%, тази година остава непроменена.

"Това статукво в никакъв случай не е признак за недоволство на марките, чието търсене остава високо. Причината е в изключително ограничения брой възможности за установяване на тази улица", казва Кристиан Дюбоа.

В десетката на най-скъпите търговски улици в света влизат още "Пит стрийт мол" в Сидни, Австралия на пето място, "Виа Монтенаполеоне" в Милано, Италия, "Мендон" в Сеул, Южна Корея, "Банхофщрасе" в Цюрих, Швейцария, и "Столешников" в Москва, Русия.