Хошимин – след Виетнамската война и в ерата на икономическия бум

Защо най-големият виетнамски град се превърна в една от най-търсените туристически дестинации?

Обратно в новината

Коментари - Хошимин – след Виетнамската война и в ерата на икономическия бум | Trip.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

А щяха виетнамците да идват тук да работят за купичка ориз според наще свръх алчни феодали... Само българина ходи вече в чужбина да работи, като роб от зор, защото в България не може да просъществува... За 20 г няма държава да не се е оправила освен България, държави сринати във войни до основи се оправиха, а тук без война пропадането продължава.

Краваристанците напуснаха Виетнам и влязоха в България.

Виетнамиците са героичен народ с голямо бъдеще ! Устояха на животинските американа истъпления, където ги избиваха с милиони чрез напалм и други безчислени американ-ски зверства (за които младите не са и чували). Те са доказателство, че жълтите ще са "първениците" на Света в 21-век. Надявах се Европа да се оттегли тихо и мирно да си изпапка под юргана награбеното през предишните столетия, но не би ! Със своя приятел - изперкалите либерасти отвъд океана ще потънат заедно ...

промосковско тюфлече , нема нужда да отиваме далече , преZ 1979 година Китай напада Виетнам : Победата над най-мощната армия в китайската история, която с 600 000 войници нападна Виетнам на 17 февруари 1979 г., е велик подвиг на виетнамския народ, защото, в онова време страната ни беше в бедност заради последствията от предшествалите десетилетия на война в защита на нашата независимост. Престъпленията, извършени от нахлулата китайска армия над нашите сънародници в крайграничните провинции, бяха най-варварски. Въпреки всичко нашите хора и до днес продължават да смятат китайския народ за приятел, продължават да търгуват и да правят бизнес с него, да купуват и продават. Но докато правителството в Пекин все още държи да анексира нашето море и острови (авторът има предвид териториалния спор между Китай и Виетнам за островите Парасели и Спратли в Южно-Китайско море, наричано от виетнамците Източно – б. р.), да манипулира икономиката на страната ни, винаги ще бъдем и бдителни.... Днес Виетнам и САЩ са по блиzки от колкото Виетнам и Китай ! Китай става все по-силен – и също така се засилва идеологията му на велика сила, хегемонията и експанзията му. Във Виетнам го усещаме чрез постоянния му натиск да анексира нашето море, нашите острови, използвайки икономическата си мощ. Усещаме китайски манипулации на икономиката ни, заробване на инфраструктурата ни чрез неизгодни кредити, които хвърлят страната ни дългови капани. Подобни действия с цел глобалното утвърждаване на т. нар. Велик Китай се прилагат и из други географски ширини. Този „китайски стил” ясно се откроява, ако се проследят проявите му във виетнамската реалност през последните години. Така например, китайски фирми искат и намират всякакви начини да получат терени във важни крайбрежни райони, които имат и стратегическо значение за отбраната. Такъв е случаят по крайбрежието на град Дананг в Централен Виетнам (към този регион се водят и спорните Параселски острови – б. р.) – там китайски предприятия са разположени точно на места, които при евентуален военен конфликт биха били от ключова важност. И вместо да служат на нашата отбрана, лесно могат да се превърнат в точки за нападение. Сега тези компании са допуснати там заради инвестициите, които предлагат, но ако избухне война, те ще станат военни крепости срещу Виетнам. Вече са извлечени необходимите уроци от положението в Дананг. И други виетнамски региони проявяват повече бдителност в „бизнессътрудничеството“ с Китай. Често е прилагана и друга клопка. Китай изразява готовност да отпусне уж изгоден кредит, но същевременно принуждава длъжниците да приемат като условие на договора и доставка на китайски материали и оборудване, консултации и надзор и т. н. Всичко това вкарва длъжника в примката на Китай. Най-очевидният пример е проектът Cat Linh – Ha Dong Metro – изграждане на надземна част на метрото в Ханой, разположена в центъра на столицата. Този строеж се проточи повече от 10 години преди да бъде пуснат в експлоатация. Проектът Cat Linh-Ha Dong Metro беше одобрен през 2008 г., а официално стартира през октомври 2011 г., като се очакваше да влезе в търговска експлоатация през 2015 г. Но започна постоянно да изостава от графика. Първоначалната инвестиция в него бе в размер на 8,770 милиарда виетнамски донга (почти 553 милиона долара), а с течение на времето нарасна до 18 002 милиарда донга (над 868 милиона долара). 13 867 милиарда донга (670 милина долара) от тях бяха китайски заем за Виетнам по линия на механизма Официална помощ за развитие (ODA). Този механизъм ангажира и кредитополучателя да участва със собствена инвестиция. Проточването на строежа цели 10 години по същество вкара страната ни в дългов капан.

Виетнамците бяха наши гости като работници и студенти по времето на бай Тошо , преди малко повече от 30 години .За тези 30 години те сътвориха икономическо чудо а ние сътворихме от напълно развита икономика една помийна яма !

Да социалистически Виетнам ,истината е в социалистическия строй .Там имаш ли къща може да отвориш каквото си искаш от магазин до работилница не ти трябва разрешителни и ходене по мъките .

Драги Жорко,видно е че за социализъм само си чувал и въобще не си наясно какво представлява той. При така обичания от теб социализъм не можеш да си отвориш нито магазинче,нито каквото и да било друго,защото не само че не ти разрешават,ами веднага те заклеймяват като"частник" който се опитва да ограби "трудовите" хора

А Ганчо се надсмиваше не виетнамците. В София е тотална мизерия. Ума само една улица - Витошка. Другото е тотална клоака.

Кога ще ги стигнем амери… пардон, виетнамците. Българчето все е най, пъчейки се с комплексарски лафове.

Чудесна статия с прекрасни снимки. Благодаря.