Пътническите влакове в Европа се сблъскват със сериозен проблем - предстои радикална промяна

Търсенето на високоскоростни железопътни превози в Европа е в подем. Пътниците търсят бърза и устойчива алтернатива на самолетните полети на къси разстояния и претоварените магистрали. Но има един проблем

Обратно в новината

Коментари - Пътническите влакове в Европа се сблъскват със сериозен проблем - предстои радикална промяна | Trip.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Що не използват раздрънкани автобуси като в България?

Има най голямата високоскоростна жп мрежа в Европа и втората най-голяма в света след ,Китай!!

Наскоро гледах японски филм - произведен от техния разработчик на високоскоростни влакове.... Това което се вижда от този филм е, че тези влакове са предназначени за хора от "горната" част на обществото - с две думи за богатите или добре платените. Цените на билетите са съзимерими с тези на редовните (небюджетните) полети на самолетните компании. Няма как да не е така, защото един такъв влак консумира ток колкото повече от 200 автомобила от среден клас. А строежа на линиите и на електрическите подстанции е съизмеримо със строежа на малка ядрена централа. Беше направено сравнение за пътуване от Милано до Рим. В Италия е втория по значимост разработчик на такива влакове в "западния" свят. Иначе най-големите производители и разработчиции на железопътен транспорт и инфраструктура са Франция и САЩ.

САЩ....смешно....направо ставаш за министър на транспорта...

Да-а-а, ... техните (на западноевропейците) теми за нови ж.п. оператори, нови старт-ъпи, увеличаваща се конкуренция, спадане на цените, изпреварване на търсенето пред предлагането в ж.п. транспорта и т.н. на нас българите ни звучи, като нещо чуждо и абстрактно на фона на полу-празните, раздрънкани "Български държавни железници" на технологично ниво от 60-те години на миналия век. И това започва все по-често да се случва не само в ж.п. транспорта. Повечето от софийските трамвай карат чуждите туристи да ги мислят за някакви специални ретро-трамвай за туристически обиколки на центъра (каквито има например във Виена). Изобщо нашето "ж.п." е на нивото на някаква средно развита африканска държава.

Само един граничен полицай българин на френско английската граница ще превърне скоростния влак в най-бавният транспорт. Те затуй не ни искат в Шенген.

е малко като черен хумор !

Не е спомената дефиницията за "високоскоростен жп транспорт". Тя се променя. Доскоро беше средна скорост над 200 км/ч, след това се промени на над 250 км/ч. Може да се предположи, че скоро ще стане над 300 км/ч.

"Китай има изградени високоскоростни линии, колкото всички останали държави взети заедно... Там вече има 42 000 (!) километра високоскоростни пътища. Най-близкият конкурент до Китай е Япония с около 20 000 км. А западните страни са абсолютно безнадеждно изостанали, като например във Франция има малко повече от 3000 километра високоскоростни железници, в Испания - около 2000, а в Германия са само 1 000." от статия на Лари Романофф "Китайските влакове летят с 400 км/ч" по случай започването на тестове на влак с над 1000 км/ч Това са фактите , а изводите оставам за вас.

Ами Жълтурландия да благодари на Германия за влаковете. А ти си ходи при Ковидарите, щом в ЕС не ти харесва, Рашо. :)

Когато нямаш факти, започваш с обиди :-) Аз работя в американска корпорация, а и статията, от която цитирах фактите не е писана от мен. И на мен не ми харесва пътуването с влак, такова каквото е в момента. Особено в България е пълна трагедия, но това лято си го причиних заради децата, защото е редно да разгледат България и по този начин. Ами не знам кога ще повторя.

Не виждам с какво друго може да ти отговори освен с обида? Китай е с площ 10млн кв. км, Франция 500хил. т.е. 20 пъти по-малка. Като умножим 3000км линии по 20 - какво става ? 60 хил. ако беше с площ, колкото Китай. Само че Китай има 42хил... Та кой викаш бил изоставал ?!? И жалко, че работиш в американска корпорация, а не китайска, да видиш сама на какви хора правиш реклама!

Интересно защо сравняваме Китай с Франция. Дайте да сравним тогава с Китай с САЩ или Канада (Русия не я броим въобще :-)) Може би с 1/2 от ЕС е най-коректно. Сметките може да си направите сами. А ЕС изостава с всеки изминал ден и не само в транспорта. Не разбирам хората, които вместо да признаят фактите, се мъчат да се извиняват като малко дете. Трябва да се работи, да се работи и то мнооооооого.

Ситуацията в Германия с влаковете е трагична. Непрестанни закъснения и отпаднали влакове поради ремонти и липса на персонал.

Грешиш Испания има най-голямата мрежа жп в Европа не е Франция има Google

Пишеш лъжи Испания според Wikipedia има 4000км високоскоростна линия влакове ,а не 2000км!!! Аман от разбирачи

Европейска сметна палата - Специален доклад - "Европейската високоскоростна железопътна мрежа — неефективна и разпокъсана, а не реално функционираща". Заглавието не е мое :-) Документът е доста дълъг с данни, графики, таблици.

Статия за европейски влакове със снимки на РЖД?

И трамвая на град Порто в Португалия!!!

след като е пълно със сиган, арап, чалма, чаршаф и фес? Направо се чудя, как не са започнали да гърмят влаковете, все още...

статия за европейските влакове! А за нашите нещо? Или за умрелите или хубаво или нищо ....

Що? Ние в Азия ли сме, че статията за европейските влакове не била за нас ?

влакове си точно в Европа!