Двете години на пандемия увеличи желанието и причините на хората на хората да пътуват, като използват въздушен транспорт. Цяло лято обаче бяхме свидетели на хаос и проблеми по Европейските летища, недоволство от пътниците и от персонала в авиацията, недостиг на кадри и на машини. Туроператорите също при намален персонал изхабиха огромни усилия и време за премаршрутиране и търсене на нови варианти за полети за своите клиенти. В същото време заради инфлацията и поскъпването на горивата цените на самолетните билети бяха повишени.
От Европейския потребителски център констатират 60% увеличение на жалбите и оплакванията през това лято, свързани с въздушния превоз, в сравнение с лятото на миналата година", каза Соня Спасова, директор на Европейския потребителски център пред БНР.
Без значение дали са нискотарифни или редовни - от всички авиокомпании през това лято има оплаквания, посочва Соня Спасова. Тежко беше лятото и за туроператорите, които продават самолетни билети. Димитрина Горанова, председател на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти, посочва: "Основните проблеми това лято бяха породени от множеството анулирани полети в последния момент. Имаше ситуации, в които клиентите ни разбираха на място, на летището, че полетът им няма да се състои".