С все повече инвестиционни проекти за изграждане на нови къщи за гости и преди всичко малки ферми и семейни бизнеси в цялата страна, агротуризмът се налага като най-новата тенденция за ваканция в края на годината в Албания, както се видя напоследък по коледните и новогодишните празници, съобщава агенция АТА специално за БТА.
Министърът на земеделието и развитието на селските райони Фрида Крифца казва пред АТА, че "провинцията и отдалечените селски райони постепенно стават търсена дестинация за уикенда и преживяване за чуждестранните туристи, които посещават Албания през цялата година".
Нови обекти в областта на агротуризма се изграждат с финансова подкрепа от правителството и от програмата ИПАРД, като укрепват селското, местното, етнографското и традиционното наследство.
Министърът на земеделието каза, че новата стратегия и политика за развитие на агротуризма в Албания стартира през 2018 г. и броят на агротуристическите обекти продължава да се увеличава в цялата страна, а голям брой туристи се преориентират от традиционните населени места към селската среда.
Агротуризмът все повече се превръща в бранд на албанската провинция и в бъдеще за развитието на селската икономика в страната. Този базиран на селското стопанство бизнес има огромен потенциал за увеличаване на заетостта и е златна възможност за селскостопанските продукти и култури, отглеждани от хората, заети в земеделието.
Агротуризмът предоставя на посетителите възможност да се докоснат до начина на живот в дадена страна и да участват в него, което е преживяване, което човек желае да усети, когато я посещава. Също така то позволява на посетителя да диша по-свеж въздух, да научи повече за природата, флората, фауната, и му предоставя случай да участва в работата във фермата.