Британските туристи, но и не само те, трябва да бъдат бдителни за измами, когато резервират почивки, тъй като почти две трети от хората се затрудняват да различават генерирани от изкуствен интелект изображения на ваканционни имоти. Това показва проучване на платформата за краткосрочно отдаване под наем на жилища Airbnb и портала за киберсигурност "Гет Сейф Онлайн" (Get Safe Online), предаде ДПА, цитирана от БТА.

Средният размер на загубените средства от подобни измами във Великобритания е 1937 бр. лири (2412 долара), като е нараствал непрекъснато през последните години, сочат заключенията от проучването.

Измамите, свързани с резервирането на туристически ваканции, са сред най-разпространените, веднага след тези с кредитни карти и фишинг измами.

Изкуственият интелект и социалните медии създават допълнителни проблеми за потребителите. Въпреки че 68 на сто от анкетираните в проучването обявяват, че са уверени, че могат да забележат фалшива туристическа реклама, близо две трети не са успели да различат генерирани от изкуствен интелект изображения на ваканционни имоти.

Airbnb предупреди, че младите хора остават потенциално изложени на измами в социалните медии. Повече от 40 на сто от хората под 30 годишна възраст биха търсили или резервирали ваканция чрез социалните мрежи, а повече от една трета от същата възрастова група смятат, че биха били готови да направят голяма покупка, ако тя е рекламирана от влиятелна личност или знаменитост.

Данните са публикувани в момент, когато според Airbnb е най-натовареният период за резервиране на ваканционни имоти, свързано с почивките около Великденските празници.

Организаторите на проучването призовават потребителите никога да не кликват върху неизвестни източници, винаги да съобщават за предполагаеми измами и да внимават за необичайно евтини сделки или високи лихви по депозити.

Също така Airbnb призовава потребителите да избягват да се разплащат за пътувания чрез директен банков превод, да се придържат към надеждни платформи, за да резервират или плащат за почивка, както и да се уверяват, че техните онлайн акаунти са защитени със силна парола и многофакторно удостоверяване.