Манол Тодоров взе участие в конференцията "Международната свързаност - ключът за устойчив растеж на българския туризъм", която се провежда днес в "Гранд Хотел София". Организатор на събитието е Националният борд по туризъм с институционалното партньорство на Министерството на туризма.

Тодоров разказа, че има няколко алтернативни видове туризъм, към които са се насочили и развиват доста успешно.

По думите му им трябват туристи през април, май, септември и октомври, в летните месеци си ги имат. В последните няколко месеца развиват спортно-събитиен туризъм в град Бургас. "В този отрасъл Бургас се превръща в столица, защото приемаме все повече световни и европейски първенства в различните видове спорт", коментира Тодоров.

Други възможности за алтернативен туризъм извън сезона са културно-исторически, кулинарен. За това обаче трябва довеждаща инфраструктура.

Тодоров заяви, че в Община Бургас никога не са гледали на изхарчените пари за нещо, подпомагащо туризма, като на разход, а като на инвестиция.

Той насочи вниманието и към пътната безопасност, напомняйки за жертвите на лошия път между Бургас и Варна.

Ако в момента българският туризъм и българската икономика могат да дръпнат рязко напред, това е чрез магистрала "Черно море", защото това съвпада с глобалните и европейските интереси. То с удоволствие ще бъде прегърнато и от съседните ни страни. Това изтъкна  и проф. Бранимир Ботев, председател на Европейската лига за икономическо сътрудничество за България и Балканите.

"Можем да говорим дали туризма като основополагаща за България индустрия, която чрез себе си реализира още 12 други индустрии, ще продължава да допринася за държавата и до каква степен България ще продължава да бъде част от свързаността изобщо в европейски план", коментира Ботев.

По негово мнение това с колко сме разширили обема на летище София пренебрежимо малко подпомага българския туризъм. Ботев сравни увеличения капацитет на пасажерите, които са преминали през столичното летище - 7,2 млн. души, с Андалусия (подобна като площ и население), през чието летище Барахас в Малага тази година тази стойност е около 24 млн. души. Пътно-транспортната мрежа на Андалусия превъзхожда около пет пъти и половина транспортната мрежа на България. Испания има 27 000 км бързи пътища и магистрали, ние имаме около 1000 км.

Според Ботев с темповете, с които се осъществява строителството на магистралите у нас, ще постигнем минимума, още 1320 км, което е заложено в изграждането на досега планираните пътища, след около 62 години.

"Автомагистрала "Черно море" във вида, в който е замислена, като част от коридор 8, е несбъдна работа. Това е вътрешна отсечка с дължина от 111 км, свързваща Варна и Бургас. Нейният огромен потенциал е свързан с възможността това да стане трансгранична магистрала, която да свърже Турция, България и Румъния, защото тогава тя става и един интермодален коридор, който свързва четири международни пристанища, четири международни летища и четири огромни транспортни бази, които на практика могат да доведат тази магистрала до границата с Украйна", обясни Ботев.