Крушкова каза това след първото заседание на Държавно-обществената комисия по въпросите на туризма, предаде БТА. По думите й всяка страна, според своите възможности, ще вложи допълнително средства за реклама, за да могат да бъдат атакувани конкретни пазари. Приоритетно страните се обръщат към своите съседи, към вътрешните си пазари, към възможността да бъдат представени по-къси дестинации, по-кратки и по-евтини почивки.
Това са световните тенденции, заяви Крушкова. Според нея е малко вероятно да има голям ръст на далечните дестинации, на скъпите туристически услуги и на масовите пътувания. Двата сегмента, които ще запазят ръст през следващата година, са суперлуксозните пътувания и евтиният туризъм, прогнозира Крушкова. Според нея България в този смисъл има своето място и начинът, по който страната ще представи туристическия си продукт, в голяма степен ще определи следващата туристическа година. Искаме да се насочим към тези пазари, които показаха през тази година, че има определен ръст - съседните страни, централноевропейските и скандинавските страни, каза Крушкова. По думите й в нашия обсег на интерес остават Германия и Великобритания, както и Русия.
На днешната среща е обсъдена програмата за национална туристическа реклама за 2009 година. Има разработена рекламна програма, която възлиза на 35 милиона лева, каза Калфин и добави, че това е доста над средствата, които се отпускат за тази цел. По думите му ще се търсят възможности за съчетаване с други програми, като например годината на България в Русия през 2009 година. На срещата са обсъдени още плановете за развитие на летище Пловдив и възможностите за разширяване на дейността му, както и визите за руски граждани. Стефан Шарлопов, представител на туристическия бизнес, каза, че на днешната среща е предложено надграждане на съществуващия национален туристически продукт с неща, които ги имаме, но не са разработени - като балнео-, спа и уелнес туризъм. В България имаме много минерални извори, история, етнография, културно-историческо наследство, вино, религия.