Това са световните тенденции, заяви Крушкова. Според нея е малко вероятно да има голям ръст на далечните дестинации, на скъпите туристически услуги и на масовите пътувания. Двата сегмента, които ще запазят ръст през следващата година, са суперлуксозните пътувания и евтиният туризъм, прогнозира Крушкова. Според нея България в този смисъл има своето място и начинът, по който страната ще представи туристическия си продукт, в голяма степен ще определи следващата туристическа година. Искаме да се насочим към тези пазари, които показаха през тази година, че има определен ръст - съседните страни, централноевропейските и скандинавските страни, каза Крушкова. По думите й в нашия обсег на интерес остават Германия и Великобритания, както и Русия.
На днешната среща е обсъдена програмата за национална туристическа реклама за 2009 година. Има разработена рекламна програма, която възлиза на 35 милиона лева, каза Калфин и добави, че това е доста над средствата, които се отпускат за тази цел. По думите му ще се търсят възможности за съчетаване с други програми, като например годината на България в Русия през 2009 година. На срещата са обсъдени още плановете за развитие на летище Пловдив и възможностите за разширяване на дейността му, както и визите за руски граждани. Стефан Шарлопов, представител на туристическия бизнес, каза, че на днешната среща е предложено надграждане на съществуващия национален туристически продукт с неща, които ги имаме, но не са разработени - като балнео-, спа и уелнес туризъм. В България имаме много минерални извори, история, етнография, културно-историческо наследство, вино, религия.