Именно руснаците са подали най-много жалби – над 70.
Всяко лято комисари правят проверки. Масовите инспекции по Северното Черноморие са приключили и се правят само по сигнали. Сега екипите са се съсредоточили по Южното Черноморие. Там са командировани и инспектори от вътрешността на страната. Те проверяват дали рекламата на обектите отговаря на действителността, както и дали предлаганите услуги от хотелите отговарят на звездите им. Според жалбите много хотели на юг се рекламират като 4-звездни, но условията в тях реално отговарят на 2 звезди.
Хотелиерите пък се оправдават с липса на кадри. Реално обаче те укриват легла и затова не могат да назначат повече камериери или други служители. Масова практика е в един семеен хотел да се регистрират две от стаите, а останалите да се дават на туристи нелегално. Като регистрират по-малко легла, хотелиерите декларират и по-малък брой нощувки. Така те укриват туристически данък, който се внася в общината.
От проверките на Комисията за защита на потребителите реално не се очаква бърз резултат и недоволните туристи няма да бъдат компенсирани. Ако проверката не бъде направена в момента на жалбата, само от добрата воля на хотелиера зависи дали курортистите ще бъдат компенсирани, коментираха от бранша.