Доскоро едно от малкото развлечения на борда на самолет беше разгръщането на бордното списание, където човек може да открие идеи за бъдещи пътувания, информация за интересни личности и оферти за пазаруване.

Скоро обаче безплатните издания в джоба на предната седалка ще останат в историята.

"Американ Еърлайнс" е поредната американска авиокомпания, която казва "сбогом" на своето бордно списание. Една след друга големите компании за въздушен превоз се отказват от изданията си на хартия в полза на други забавления на борда, свързани с новите вкусове на пътниците, коментира Ю Ес Ей Тудей.

Първият брой на списанието на "Американ Еърлайнс" излиза през 1966 г. и рекламира билет с 50% намаление за съпрузите на бизнесмените, а в последния тема на броя са LGBT общностите в САЩ. Разликата в темите показва недвусмислено колко много се е променил светът през последните 50 години.

Променят се и очакванията и изискванията на пътниците. Все повече авиокомпании предлагат на борда огромно разнообразие от филми, музика, безплатен Wi-Fi и дори безплатни уроци по чужди езици. Така списанието става излишно.

На борда на "Американ Еърлайнс" например пътниците могат да гледат директно на своите телефони, таблети или други устройства собствения лайфстайл канал на авиокомпанията.

Менютата, карти и полезна информация, която преди пътуващите бяха свикнали да търсят на последните страници на списанията, вече са налични в сайтовете или мобилните приложения на авиокомпаниите.

Хенри Хартевелд, анализатор на туристическата индустрия, коментира пред Ю Ес Ей Тудей, че секторът дори е закъснял със закриването на списанията. Според него интересът към тях е спаднал, когато хората са започнали да качват книги, филми и други форми на забавление на личните си компютри и телефони. Това логично е довело и до спад в интереса на рекламодателите да представят своите продукти на страниците на бордните списания. Смъртта на бордното списание е логична и едва ли ще са много тези, на които ще им липсва.