Сандански привлича посетители заради чистия въздух, лековитите минерални извори и богатата история. А мекият средиземноморски климат го превръща в идеалната дестинация за онези, които търсят истински релаксираща почивка.
Българските туристи, които идват в града за различни терапии в най-благоприятните месеци - април, май и октомври остават в града от една седмица до 10 дни, разказва пред БНР кметът на Сандански Атанас Славчев. Климатът, който се отличава с ниска влажност е подходящ за лечение на заболявания на дихателната система. Средният престой на туристите от чужбина е 3 нощувки.
Летният сезон беше изключително тежък за туризма в Сандански заради високите температури, коментира Илия Пасков - председател на Сдружението на хотелиерите, ресторантьорите и туроператорите, което вече е с името сдружение "Дестинация Сандански". Обикновено през летния сезон туристите предпочитат морските и планинските дестинации, а туристическия бизнес използва най-топлите месеци от годината за ремонти и обновяване на базите.
Поскъпването на цените на туристическите услуги е съобразено с инфлацията, но за празниците няма промяна в цените от миналата година. Местата в хотелите за Коледа и Нова година вече са почти изчерпани, споделя още за "Хоризонт" Илия Пасков.
Сандански става все по-привлекателен за туристите и заради новите археологически открития в Хераклея Синтика, които са истински магнит за любителите на историята.
Двата сезона на филма "Вина", излъчен по Българската национална телевизия насочиха вниманието на туристите и към винения туризъм в района на Сандански и Мелник.
Страниците на филма в социалните мрежи събират над 25 хиляди последователи. След излъчването на филма, по данни на общината, посещенията на туристите са се увеличили с 30 %. Пренощувалите туристи, когато започва излъчването на сериала през 2022 г., са близо 120 хиляди, а през 2023 г. в целия регион те вече са 137 хил.
Сериалът "Вина" е сплотил представителите на туристическия бизнес и ги е накарал да участват в повече съвместни инициативи, казва Георги Кунев, туроператор и член на сдружението "Дестинация Сандански". Ентусиазмът им ги е накарал да направят редица подобрения в обектите си: "Сюжетът на сериала показва и значението на местното вино като културно наследство. По инициатива на продуцента на филма Надежда Цветкова в центъра на Сандански беше организирана публична прожекция, която привлече много хора от различни краища на страната. А след успеха на сериала, чрез който видяхме живописната природа, традиционната архитектура и винарската култура на района има заявка за заснемане на различни аудиовизуални форми и от други винарни в страната.
Кадрите от лозята и околните забележителности са напълно автентични и вдъхновяват зрителите да посетят тези места лично. Те искат да видят мястото, където оживява историята от филма. Туристически агенции вече предлагат специални "турове по стъпките на сериала", които комбинират посещения на емблематични локации от "Вина" с дегустации на вино и разглеждане на местните забележителности.
Георги Кунев от сдружението "Дестинация Сандански" и продуцентът на сериала "Вина" Надежда Цветкова са убедени, че филмовият туризъм в България ще продължи да се развива. Има идеи в района да бъдат привлечени за снимки и чужди продукции.