По-голямата част от потребителите разчитат на мобилни устройства. Проучване, проведено сред над 3000 американски потребители, установява, че повече от половината от покупките на туристически услуги през февруари 2022 г. (51,4%) са направени на мобилно устройство.

Но бъдете предпазливи по отношение на удобството на смартфоните. Стратегии за "капково ценообразуване" означават, че в крайна сметка може да платите повече, ако разчитате на телефона си.

Какво представлява ценообразуването чрез капково плащане?

Изключително популярна стратегия за онлайн продажби. Фирмата показва по-малка цена в началото, след което бавно добавя разходи по време на процеса на покупка.

Това е особено често срещано при пътуванията, където допълнителните такси за багаж и избор на място са нещо обичайно. По данни на Бюрото за транспортна статистика през 2021 г. американските авиокомпании са събрали 5,3 млрд. долара само от такси за багаж.

Въпреки това проучване от 2021 г., публикувано в списание Marketing Science, установява, че купувачите са склонни да вземат неоптимални решения в тези ситуации на "капково" ценообразуване, т.е. когато скритите такси се начисляват по време на процеса на плащане, пише Euronews.

 

Снимка: iStock by Getty Images

Те са склонни да сравняват първоначалните цени при конкурентите, които са ниски, а не по-високата крайна цена.

"Когато фирмите прилагат стратегия за капково ценообразуване, първоначалната цена почти винаги е по-ниска от общата цена на конкурента", казва Шел Сантана, доцент по маркетинг в университета Bentley и един от авторите на проучването. "Но след като започнат да добавят удобства като чекиран багаж, опции за седалки и т.н., разликата в цените на фирмите намалява, а понякога се обръща."

Клиентите са изморени от дългия процес и с неохота приемат всички такси, които са добавени. Предполагат, че ще е твърде трудно да започнат отначало и да намерят друг вариант, дори ако това би им спестило пари.

Защо купуването на оферти за пътуване през телефона е лоша идея?

Пазаруването за туристически услуги далеч не е просто и обикновено изисква превключване между няколко раздела и приложения, за да се намери най-добрата оферта. Помислете дали да не закупите билет за полет в брой или с бонусни мили. Това включва няколко стъпки.

Първо, ще трябва да потърсите в приложението или уебсайта на авиокомпанията наличност на наградни билети, като вероятно ще преминете към личния си календар, за да проверите датите. След това трябва да потърсите в услуга за полети като Google Flights, приблизителни цени на билети, преди да определите стойността на откупуването в мили срещу съответната валута. След като сте определили най-добрия вариант, ще трябва да преминете през целия процес на поръчка както от паричните, така и от наградените варианти на полети, за да определите истинската крайна цена. Този дълъг процес е почти невъзможен на мобилен телефон, но спестява пари.