Необходими са повече действия за консолидация на европейските авиокомпании, за да се запази конкурентоспособността им, заяви главният изпълнителен директор на авиационната група Ай Ей Джи (IAG) Луис Галего. Част от групата са авиокомпаниите "Бритиш еъруейз" (British Airways) и "Райънеър" (Ryanair), предаде Ройтерс, цитирана от БТА.

"Ако не позволим консолидация, ще унищожим авиокомпаниите в Европа", каза Галего по време на авиационна конференция.

По време на конференцията зад позицията, че консолидацията "трябва да бъде насърчавана", застана и Майкъл О'Лиъри, изпълнителен директор на "Райънеър".

Държавната португалска авиокомпания ТАП (TAP) оцеля по време на пандемията заради (средствата на) данъкоплатците, поясни той.

Ирландската национална авиокомпания Еър Лингус (Aer Lingus) беше придобитa от Ай Ей Джи. Подобни авиокомпании имат по-сигурно бъдеще като част от по-големите авиогрупи, смята О'Лиъри.

Очаква се тази седмица Европейската комисия да представи становище си за сделката, чрез която германската авиокомпания "Луфтханза" (Lufthansa) иска да придобие 41 на сто дял в държавната италианска "ИТА еъруейз" (ITA Airways) за 325 милиона евро (352,30 милиона долара).

Главният изпълнителен директор на "Луфтханза" Карстен Шпор  каза, че иска да приключи сделката "възможно най-скоро" и че е оптимист по отношение на позволението от страна на ЕК.

Комисията предприе разследване на сделката през януари поради опасения, че придобиването може да намали конкуренцията в услугите за пътнически въздушен транспорт по няколко маршрута на къси и дълги разстояния. Очаква се този месец ЕК да публикува по обстоен доклад относно възраженията си, свързани със сделката.