Обичайна гледка е пред катедралата Саграда Фамилия в Барселона да видите групи туристи, които позират за селфи. Те се тълпят на тротоара пред известната базилика, проектирана от Гауди, и дори излизат на пътя, за да се снимат по-добре.

Търсенето на снимка, достойна за Instagram, е за сметка на ежедневието на жителите.

В продължение на повече от десетилетие местните жители се оплакват от тълпите посетители, които пречат на преминаването на пешеходците и спират движението около религиозния обект.

Градските власти на Барселона вече представиха планове за съсредоточаване на посетителите, които си правят селфита, в специална зона, за да се облекчат задръстванията, пише Euronews.

Това е най-новата мярка на властите за регулиране на туризма в града, който е една от най-горещите дестинации в Испания.

Мястото за селфита в Саграда Фамилия ще "помири" туристите и квартала

Градската управа на Барселона обяви, че ще изгради специална зона до Саграда Фамилия, където посетителите ще могат да си отдъхнат - и да си направят селфи - преди да влязат в църквата.

"Преддверието" с площ 6 200 кв. м ще бъде разположено между фасадата на базиликата "Рождество Христово" и площад "Гауди" на улица "Карер де ла Марина".

До неотдавна площад "Гауди" беше използван от туристите за тенденцията "TikTok", която предизвикваше значителни смущения.

Посетителите поставяха телефоните си върху ескалаторите на метрото, за да се снимат, докато емблематичният паметник се появяваше на заден план. Тенденцията доведе до задръстване на изходите на станциите и в крайна сметка беше забранена.

Снимка: iStock by Getty Images

"Новият проект спомага за разрешаването на проблема с пространството, където е трудно да се съчетаят ползите за посетителите на храма и квартала", се казва в съобщение на градския съвет.

Изграждането на зоната за събиране на хора е планирано да започне след лятото и да приключи до април 2026 г., за да съвпадне със 100-годишнината от смъртта на Гауди.

Проектът на стойност 2,7 млн. евро е част от по-широк план на стойност 15,5 млн. евро за подобряване на инфраструктурата и управлението на посетителите около свещения обект.

Саграда Фамилия привлича 4,7 млн. посетители годишно и е вторият най-посещаван обект в Испания след Алхамбра в Гранада.

Снимка: iStock by Getty Images

Туризмът трябва да служи на модела на града

Сега Барселона привлича 32 млн. посетители годишно, като преди това въведе няколко мерки за ограничаване на прекомерния туризъм.

През 2024 г. градът стартира план на стойност 44 млн. евро за регулиране на тълпите в 16 горещи туристически точки чрез изпращане на повече чистачи и полицаи за поддържане на реда и безопасността.

През юли миналата година градът се отказа от 15-годишния си слоган "Посетете Барселона" в полза на новия "Това е Барселона", отбелязвайки ребрандиране, което измества дестинацията от масовия туризъм.

Барселона също така се ангажира да забрани краткосрочното отдаване на апартаменти под наем на туристи до 2028 г. и да ограничи слизането от круизни кораби.

В речта си след обявяването на решението миналата година кметът на града Жауме Колбони заяви, че то е взето в отговор на риска Барселона да се превърне в "увеселителен парк", лишен от жители.

"Туризмът трябва да служи на модела на града, а не обратното", добави той.

ИЗБРАНО