Водещата европейска авиокомпания стартира кампания за наемане на 20 000 служители в Европа на фона на силното възстановяване на въздушния трафик и недостига на работна ръка в сектора, предаде Франс прес.
"Луфтханза" ще наеме 20 000 нови сътрудници" в 45 професии в Германия, Австрия, Швейцария и Белгия", обяви групата в комюнике.
Едновременно се търсят "техници, специалисти в областта на информационните технологии, юристи, пилоти и кабинен персонал", според комюникето.
Една част от тези оферти за работа са за нови работни позиции, а останалите са за заместване на служители, които са напуснали.
Според публикуваните тази есен данни "Луфтханза" е имала 108 000 служители в края на септември. Компанията иска броят им да достигне около 115 000 в края на 2023 година, което все пак е под 138 000-те души персонал, които тя имаше в края на предпандемичната 2019 година.
За да протече подборът на персонала по най-добрия начин, авиопревозвачът започва комуникационна кампания в печатните медии, по радиото и онлайн, както и във всички социални мрежи с надежда да достигне до потенциалните кандидати.
"Луфтханза" страда подобно на целия сектор от недостиг на персонал, тъй като много хора напуснаха сектора окончателно след пандемията.
Самата германската авиокомпания освободи 30 000 души между 2020 и 2021 година заради здравната криза.
Групата, която включва "Остриън еърлайнс" (Austrian Airlines), "Суис еър" (Swiss Air), "Юроуингс" (Eurowings) и "Брасълс еърлайнс" (Brussels Airlines), обаче заяви, че оттогава отчита доста по-добри резултати. "Луфтханза" се възползва от силното възстановяване на въздушния трафик през последните месеци и увери през ноември, че е "оставила пандемията зад гърба си".
През второто тримесечие на тази година компанията е отчела нетна печалба за първи път за повече от две години.
Групата обяви през октомври и перспективите си за рентабилност, залагайки на оперативен резултат, надвишаващ 1 милиард евро тази година спрямо под 500 милиона евро преди това.
В средата на септември германската държава продаде всичките си останали дялове в "Луфтханза", след като Берлин се сдоби с дял от 20 на сто през 2020 година в рамките на спасителен план от 9 милиарда евро за справяне със здравната криза, допълва БТА.