Метрото на Ню Йорк предлага пътуване назад във времето, като въведе временно в експлоатация ретро вагони, съобщава АФП, цитирана от БТА.

Вентилатори на тавана, старомодни крушки, едновремешни костюми и реклами: вагони на нюйоркското метро, които са започнали да се движат през 30-те години на миналия век, отново са в експлоатация, а пътниците могат да станат част от ретро атмосферата, като се облекат подобаващо за отминалата епоха.

В неделната сутрин преди Коледа мнозина се качиха на ретро вагон към станция "Второ авеню" в Долен Ийст Сайд в Манхатън. Чува се свирка и влакът с метален цвят потегля по Линия F. В един от вагоните реклама от 60-те години на миналия век призовава за отдаване на почит на "покойния президент" под черно-бяла снимка на Джон Ф. Кенеди.

За ограничен период от време Управлението на градския транспорт (Metropolitan Transport Authority - MTA), което експлоатира обширното - и понякога недолюбвано, нюйоркско метро, връща в експлоатация вагоните R1-9, произведени в началото на 30-те години на миналия век и вдъхновили легендарната песен Take the A Train, станала известна в изпълнението на Дюк Елингтън.

Снимка: Getty Images

Латоя Фултън, 40-годишна жителка на Бронкс, се наслаждава на носталгията заедно с дъщеря си.

"Спомням си как с майка ми пътувахме с метрото до стадиона "Янки". И бях щастлива, когато можехме да погледнем през прозореца към небето", обяснява тя, облечена в жилетка с коледна украса.

С военната си шапка Фокс Хътсън носи гащеризон в камуфлажен цвят, напомнящ на войниците, които се връщат от фронта в американските филми.

"Миналото изчезва, но това е единственият начин да го съхраним и да видим хубави хора. Доказано е с времето и такива неща все още въздействат на хората", смее се 53-годишният фотограф.

Хора, облечени в ретро костюми от 30-те, се смесват с днешните пътници, създавайки една весела анахронична пъстрота.

Инициативата е осъществена благодарение на партньорството между MTA и Музея на транспорта, който се намира в бивша гара в Бруклин.

"50-та улица. Рокфелер център", провиква се Тод Гликман, доброволец от музея, когато вагонът пристига на перона.

"Това е първата система на обществени(я транспорт, която позволява на град Ню Йорк да се развие", обяснява Тод и добавя: "В началото на века хората е трябвало да живеят много близо до мястото, където работят или учат. Благодарение на появата на метрото през 1904 г. хората можеха да стигат до далечни работни си места".