Министерството на туризма ще покани журналисти, инфлуенсъри, блогъри и влогъри от Европа, за да се уверят, че тук е хубаво, спокойно, чисто и красиво.
Това съобщи в интервю за БНР служебният министър на туризма Илин Димитров. "Като цяло ще имаме спад с около 20% спрямо 2019-а, която беше рекордната година." Спрямо данните от предишни години почти по всички показатели имаме ръст, като на някои пазари той е в пъти - Израел, Полша, Великобритания, поясни Димитров.
Има и по-трудно възстановяване на други пазари - например Германия. "2019 г. са били около 700 000. Сега ако успеем за цялото лято да привлечем 250-300 000, бихме се поздравили. Румънците се възстановяват добре - около 700 000 очакваме да са били тази година."
Министърът на туризма открои като причини за намалелия дял на някои от пазарите преразпределението на туристическия интерес заради пандемията и близостта ни до военните действия в Украйна. "На няколко пъти бяха объркани картите на Европа. България беше сложена на мястото на Румъния. Какви ли не фалшиви новини се тиражираха. Плуващи мини, снаряди, бомби, ракети. Всички се упражняват на гърба на българския туризъм."
Димитров подчерта, че бюджетите на министерството за реклама са много малки. Той е категоричен, че трябва да започнем да говорим за бранд "България", защото това ще ни продава, и второ - "да имаме 100 милиона за реклама". "Даже една гимназия има повече пари, отколкото ние."
"Много е важно как говорим за страната ни. Нито един грък или турчин няма да каже лоша дума за туризма, а в България това го правят всички априори. 137 негативни заглавия видях в пресата за българското Черноморие, имам си човек, който ги брои. Важно е да застанем зад туризма ни", заяви Илин Димитров.
Българинът остана да почива в България, спрямо миналата година числата са сходни, обобщи служебният министър на туризма.