FlixBus, световен лидер в автобусните превози на дълги разстояния, разширява дейността си в Югоизточна Европа с нови международни маршрути, свързващи България с Гърция и Румъния това лято, съобщават от компанията. 

Тъй като търсенето на транспорт се увеличава по време на пиковия летен сезон, новите линии ще осигурят по-голяма честота и достъп до най-търсените дестинации, като същевременно предлагат икономична и екологична алтернатива на пътуването с автомобил и самолет.

От 19 юни компанията ще поддържа две ежедневни линии между София и Солун, един от най-популярните летни маршрути сред българските туристи. Пътниците могат да избират между сутрешно отпътуване в 07:10 ч. с пристигане в 12:25 ч. или вечерно пътуване в 18:00 ч. с пристигане в Солун в 23:00 ч. Обратните пътувания от Солун са в 11:00 и 17:30, което осигурява гъвкавост както за уикенд екскурзии, така и за по-дълги почивки.

Освен това, три пъти седмично - в сряда, петък и неделя - ще се предлага нова нощна линия до Атина. Автобусът тръгва от София в полунощ и минава през Солун, Катерини, Лариса, Волос и Ламия, като пристига в Атина в 12:05 на следващия ден. Обратните пътувания тръгват от Атина в четвъртък, събота и понеделник в 17:35 и пристигат в София рано на следващата сутрин. Тези линии обслужват и градове като Русе, Велико Търново, Благоевград и Сандански.

Билетите са на конкурентни цени, като започват от 9,99 лв. за София - Солун, 20,99 лв. за София - Волос и 25,99 лв. за София - Атина. Пътниците могат да закупят билети за всички маршрути на https://www.flixbus.bg/, в мобилното приложение на превозвача, както и в над 150 партньорски туристически агенции в България.

От 12 юни FlixBus възобновява няколко популярни сезонни маршрута от Румъния до българското крайбрежие. Тези директни линии свързват Букурещ и други румънски градове с ваканционни дестинации в България, включително Златни пясъци, Албена, Балчик, Обзор, Бяла, Слънчев бряг и Бургас, като се движат до пет пъти седмично.

Снимка: iStock by Getty Images

Директната връзка от Букурещ до Велико Търново също се въвежда отново, в отговор на завишеното търсене на пътувания до един от най-емблематичните исторически градове на България.

Тази мрежа от международни връзки подкрепя летния туризъм, краткосрочните пътувания и икономическия обмен между Румъния и България, като същевременно предлага удоволствието от бавното пътуване като устойчива и икономична алтернатива на шофирането или летенето.

Стартирането на новите маршрути съвпада със значителен ръст на регионалните пътувания. Според НСИ, през 2024 г. българите са направили 8,8 милиона пътувания в чужбина, което е със 7,9% повече в сравнение с предходната година. Сред най-популярните дестинации са Турция, Гърция, Румъния и Сърбия.

Що се отнася до чуждестранните туристи, през 2024 г. България е посрещнала 13,2 милиона души - увеличение с 4,9% в сравнение с 2023 година. Забележително е, че 34,9% от тези посещения са били транзитни пътувания, което подчертава ключовата роля на България като транзитен коридор в Югоизточна Европа. Достъпни и на ниски цени, автобусните превози остават подходящ избор за регионалните пътувания, като подкрепят както свързаността, така и по-устойчивата мобилност.

Автобусите за дълги разстояния на FlixBus са проектирани така, че да съчетават отговорността към околната среда с комфорт и удобство за пътниците. Всички превозни средства, обслужващи новите маршрути, са оборудвани с безплатен Wi-Fi, индивидуални USB портове и електрически контакти на всяко място, просторни, накланящи се седалки с допълнително пространство за краката, климатик и тоалетни на борда. Пътниците могат да се възползват и от GPS проследяване в реално време чрез мобилното приложение на FlixBus, което обслужва и продажбата на билети, актуализациите на маршрутите и известията за пътуването.

Снимка: iStock by Getty Images

"Искаме хората да усетят, че не е нужно да правят компромиси с комфорта или цената, когато пътуват", казва Снежина Колева, старши мениджър "Бизнес развитие" за FlixBus България. "Новите летни линии са част от нашата мисия да предлагаме достъпни и по-малко замърсяващи околната среда алтернативи на шофирането или летенето за почивка."

Мрежата на Flix излъчва средно само 27,8 грама CO₂ на пътник за километър, което е поне пет пъти по-малко от въглеродните емисии на личните автомобили и поне 10 пъти по-малко от емисиите на самолетите. Този модел с ниски емисии е част от по-широката стратегия за устойчивост на Flix, като научно обоснованите цели на компанията я ангажират да постигне въглеродна неутралност в Европа до 2040 г. и в световен мащаб до 2050 г.

FlixBus оперира в България от март 2018 г., свързвайки 20 града с обширната си европейска мрежа, която вече обхваща 44 държави и над 6800 дестинации. Налични са директни връзки с 11 държави, включително Гърция, Турция, Сърбия, Австрия, Германия, Румъния и Хърватия.

Sofia Knowledge Hub, стартирал през 2021 г., служи като един от глобалните центрове на компанията за иновации и оперативна дейност. Той играе ключова роля в разработването на нови функции, подобряването на услугите и подкрепата на пътниците на Flix по целия свят.

"С разширяването инвестираме не само в нови маршрути, но и в бъдещето на мобилността в Югоизточна Европа", добавя Снежина Колева. "Нашата цел е да направим пътуването по-достъпно, по-добре свързано и по-екологично отговорно за всички."