Uber Technologies започва да предлага нестандартната услуга по резервации на балон с горещ въздух в Кападокия, съобщава Bloomberg. Това е най-новата стъпка на компанията в стремежа си да разшири своята дейност и да навлезе все по-силно в сектор "Туризъм".

Потребителите на приложението, които искат да резервират балон, могат да изберат между 20 места на територията на Кападокия, а цената, която ще трябва да заплатят е 150 евро за 1.5 - часов полет.

Районът на Кападокия е един от най-посещаваните в Турция и привлича около 10% от 44.6 млн. чуждестранни посетители, посетили страната през 2022 г., по данни на Министерството на културата и туризма. Тази година Турция цели да привлече рекордните 60 милиона туристи.

Услугата с балон е част от визията на Uber да се превърне в това, което главният изпълнителен директор Дара Хосровшахи нарече "операционната система за ежедневието". Той пусна нови опции за пътуване най-вече на международни пазари извън САЩ като сезонни услуги с лодка в Гърция и резервации за полети в Обединеното кралство.

Турция се превърна в един от най-бързо развиващите се пазари на Uber, обяви компанията, като броят на пътуванията с приложения се е увеличил с над 50% от миналата година. Компанията има повече от 30 000 активни таксиметрови шофьори в девет турски града, като най-много в Истанбул.