Обезщетението е между 250 и 600 евро в зависимост от разстоянието на полета и времето на забавяне.
Според съда авиокомпаниите все пак не трябва да изплащат обезщетение, ако става въпрос за скрити фабрични дефекти, свързани със сигурността на полета или за саботаж, или тероризъм.
Решението беше взето по жалба на холандка, чийто полет от Еквадор до Холандия закъснял с 29 часа. Причината била комбинация от дефекти в самолета и се наложила доставка на резервни части от Холандия.
Авиокомпанията отказала обезщетение, защото обявила, че това са извънредни обстоятелства. Но съдът постанови, че техническият дефект, макар и неочакван, не може да се признае за извънредно обстоятелство, защото при използване на самолет неизбежно има технически проблеми, а авиопревозвачите се сблъскват с такива ситуации.
Именно авиокомпаниите са длъжни да осигурят поддържането на самолетите и доброто им състояние и са в правото си да търсят обезщетение от други лица, например от производителя на дефектните части.