Луксозното пътуване в самолета има своя чар и цена. Първа класа често идва с удобни столове, достатъчно място за краката, гледка през прозореца и най-различни други допълнения, за да може полетът дори да не се усети. Компанията Swiss е успяла да постигне това ниво и дори е надскочила очакванията, пише CNN.
Подобренията в първа класа за следващата година включват най-различни допълнителни услуги, включително и нови седалки за пътниците. Единственият проблем, за който никой не се е досетил, е теглото на въпросните нови седалки и допълнителната аранжировка.
Новите седалки в самолетите Airbus A330 имат по-големи облегалки и подлакътници, както и заключващ механизъм, превръщайки всяко място в отделно помещение. Първа класа обикновено се намира в предната част на всеки самолет, но компанията установява, че допълнителното тегло може да действа негативно върху носа на самолета. Инженерите на Swiss решават този проблем, инсталирайки балансираща плоча, която да изравни теглото в задната част.
Въпросните проблемни седалки носят името "Swiss Senses" и бяха представени 2023 г. с плануван дебют през 2025-2026 г. Швейцарската авио компания обещава изцяло преобразено първокласно пътуване, което да даде нов смисъл на идеята зад първа класа. Всеки пасажер получава 11 квадратни метра пространство и удобства, които да отговарят на цената на билета.
Изявление на Swiss посочва, че седалките в първа класа ще станат по-тежки, а тези в икономичната класа са станали по-леки. Дисбалансът в самолета вече е факт и Airbus A330 страда значително от тази промяна. Всички налични самолети на Boeing 777 вече се променят по посочения план, като там не се наблюдават проблеми, но следващите модели на Airbus, включително A340 ще бъдат пощадени.
Въпросната балансираща плоча няма да бъде видима за пътниците в икономичната класа. Няма официално потвърждение относно разликата в килограмите. Първата основна задача ще е претегляне и изчисляване на всички седалки и допълнителен интериор, за да бъде ясно с колко точно килограма ще се балансира задната част на самолета.
Авиокомпанията Swiss спечели награда за най-висококачествено преживяване в първа класа за 2024 г. Мотивирани от това постижение, швейцарците са започнали да обмислят варианти, с които да защитят титлата си. Въпросното ниво на лукс се предлага за полети до Близкия изток, САЩ и Канада.
Повишаването на качеството се оказва предизвикателство. Конкурентни компании решават този проблем с премахването на плъзгащите се врати, както и с редуцирането на местата - от 8 на 4. Инженерите на Swiss дори са обсъждали варианти за поставянето на повече седалки в икономичната класа, с която да балансират теглото, но предложението е отхвърлено от маркетинг отдела. Мотивът за отказ е, че така ще се понижи качеството на комфорт за най-евтините билети.
Airbus A330 на компанията Swiss, който ще има балансираща плоча в задната част.
Снимка: iStock by GettyImagesВъпреки по-сериозните критики, швейцарците отричат да са направили грешка в своя нов проект. Тяхното мнение е, че са работили с груби изчисления относно промените в самолета и дори възнамеряват да поставят допълнителни защити, когато завършат своя проект. Немската компания Lufthansa също е започнала да променя интериорния дизайн в първа класа, но официалните говорители на компанията са заявили, че Airbus няма да бъде преоборудван.
И за да добиете представа относно промените, настоящите седалки в първа класа на Airbus A330 в авиокомпанията Swiss са с тегло от 205 килограма, никой не знае какво ще е теглото, защото измерванията ще се правят, когато подобренията бъдат завършени.