Пътниците на авиокомпания Райънер (Ryanair), чиито полети са били отменени, да се обръщат към националните власти, ако е необходимо. Това препоръча днес Европейската комисия, предаде БТА.
Комисията изрази очакването авиокомпанията да спазва правилата на ЕС. Тези правила предвиждат отмяната на полет да бъде съобщавана две седмици преди пътуването.
Ако пътникът бъде пренасочен (за стигане до крайната точка на пътуването по друг маршрут, включително и с друг превозвач), това да бъде предлагано седмица преди полета. Изплащане на обезщетения се предвижда, когато даден полет пристигне с повече от два часа закъснение от разписанието в крайната точка на пътуването.
Оперативните решения (за отмяна на полети) се взимат от авиокомпаниите. Пътниците, чиито полети са били отменени, разполагат с много права - връщане на парите за билета, или пренасочване към друг полет, а понякога и право на обезщетение, уточни говорител на ЕК.
Той добави, че засега комисията няма оценка дали авиокомпанията е спазила правата на пътниците. Ако правата не са били спазени, пътниците могат да се обърнат към националните власти (Гражданска въздухоплавателна администрация, Комисия за защита на потребителите - бел. кор.), поясни говорителят.
ИЗБРАНО