"Застрахователно дружество Евроинс" АД стартира приема на заявления за щети от клиентите на "Арайвалс - Иди", информираха от компанията.

Припомняме, че наскоро беше разпространена информация за започването на процедура по несъстоятелност на туроператора. Всички негови отговорности са застраховани в "ЗД Евроинс" АД със застрахователен договор № 03700100000503, уточни застрахователят.

От дружеството подчертават, че застраховката покрива само вреди, които потребителят е претърпял по време на организирани пътувания през периода на застраховката. Към тях спадат възстановяването на платени суми за закупено, но нереализирано все още пътуване. Освен това ще бъдат заплатени и разликите в цените на услугите, ако по време на пътуването са предоставени само част от вписаните в договора.

От застрахователната компания ще покрият и разходите за връщане на потребителя до началния пункт на пътуването, както и съдебните разноски по претенции, предявени с влязло в сила съдебно решение.

По сключената застраховка не се покриват обаче разходите за допълнителни екскурзии, посещения и атракции. Няма да се обезщетява и горницата на действително направените разходи от потребителя вследствие на застрахователно събитие, над разходите, които той би извършил, ако спазва условията, предвидени в договора за организирано пътуване, както и финансови загуби, които не са пряк резултат от неоказване на договорени туристически услуги.

В застрахователната полица не влизат и случаите на телесно увреждане (вкл. смърт, заболяване и/или загуба на трудоспособност) и/или щети на имущество на потребителя, уточняват от "ЗД Евроинс" АД.

Всички агенции, представителства и офиси на „ЗД Евроинс” АД в цялата страна ще приемат документи на засегнатите лица. За целта потребителите е необходимо да носят копие от договора си за организирано пътуване, копие от документ, доказващ извършения разход, както и искане за получаване на обезщетение. В последното е задължително да се посочи адрес за кореспонденция, телефон за контакти, както и електронна поща.

Искането за завеждане на претенция по застраховка "Отговорност на туроператора" може да се изтегли и от интернет страницата на „ЗД Евроинс„АД - www.euroins.bg .

Повече подробности и разяснения на всички възникнали въпроси можете да се получат на телефон 02 4895 443 или на електронна поща - [email protected]
[email protected]

Пропадат пътувания

Комисията за защита на потребителите (КЗП) започна проверка по повод подадената от туроператора "Арайвалс-Иди" ООД молба до Софийски градски съд за откриване на производство по несъстоятелност поради свръхзадълженост.

Планираните за 30 април и 01.05.2015 г. пътувания до Сардиния, Римини и Левкада, на които трябваше да заминат близо 300 туристи, няма да се осъществят, съобщиха от комисията.

Експертите на КЗП съветват потребителите, които имат закупени пакети на "Арайвалс-Иди" ООД, да се обърнат към дружеството и към застрахователя „Евроинс”, с когото е сключена задължителната застраховка „отговорност на туроператора”.

Проверката на КЗП до момента установи, че "Арайвалс-Иди" ООД има сключена застраховка „отговорност на туроператора”, валидна до 08.07.2015 г.

Търговецът е уведомил контрагентите си с писмо, че е подал молба до Софийски градски съд за откриване на производство по несъстоятелност поради свръхзадълженост.