Нова влакова линия ще свърже Тенерифе и ще позволи разходка по цялото крайбрежие. Този проект ще струва близо 5.65 милиарда евро, пише Euronews. Местните жители отдавна посочват, че транспортът не е особено развит и по-скоро може да се опише като липсващ. Правителството наскоро е посочило планове за влакова мрежа за целия остров, която ще направи достъпа до неговите плажове и планини по-лесен - и пътищата ще бъдат по-малко натоварени.

До 2045 г. местните власти планират да въведат четири нови влакови услуги, включващи около 80 километра коловози. Поради хълмистата природа на Тенерифе, маршрутът минава около 22 километра предимно през тунели. Всеки влак е планиран да може да превозва около 450 пътници и да се движи с максимална скорост от 220 км/ч.

Маршрутът ще отваря на етапи, а влаковата услуга може да се използва от 7.5 милиона пътници до 2040 г.

Дискусиите за подобряване и надграждане на инфраструктурата набират скорост през последните 20 години. Работите по влаковите линии трябва да започнат до края на настоящия законодателен мандат, който ще бъде през 2027 г.

За да има ефект и да започне по-бързо работа и да разтовари по-лесно пътищата. Вместо да се инвестират 4 милиарда евро за старта, железницата ще се строи на етапи и ще изисква финансова инвестиция от 300-400 милиона евро. Пабло Родригес залага на този модел, като съветник по благоустройството и мобилността.

Информация относно целият проект няма в големи детайли. Властите са посочили, че южният влак ще обслужва източното крайбрежие на острова, докато северният влак ще минава покрай магистрала TF-5. Тази услуга е настроена да предлага високоскоростни връзки между все по-популярните дестинации Санта Крус де Тенерифе и Лос Реалехос.

Западният влак ще покрива периметъра на Адехе и Икод де лос Вино. Успешни проекти от този вид могат да предложат и добра алтернатива на близкия Гран Канария. Очаквано е, че през 2027 г. ще стартира и строителството на алтернативен транспорт.