Влаковете Евростар (Eurostar) от тази сутрин пътуват и до Амстердам, отбелязвайки най-голямото разширяване на мрежата на компанията от началото на дейността й през 1994 година, информира Блумбърг, цитирана от БТА.

Композициите от Лондон ще стигат до Ротердам за малко повече от три часа и след още 40 минути ще пристигат в Амстердам. Евростар, който извършва жп превозите през тунела под Ламанша, работи по разширяването на мрежата от 2013 година. Близо 4 милиона души в момента пътуват между Лондон и Амстердам по въздух и Евростар посочва, че си е поставил за цел да завземе голяма част от този пазар.

Компанията държи над 70 процента от комбинирания пазар на авио- и жп превози между Лондон и Париж, макар пътуването с влак до френската столица да отнема значително по-малко време - 2 часа и 15 минути.

От днес към холандския град два пъти дневно ще тръгват влакове от лондонската гара "Сейнт Панкрас" - в 08:31 часа и в 17:31 часа. Пътниците по обратния маршрут първоначално ще трябва да спират в Брюксел за паспортен контрол, тъй като холандските гари все още не са оборудвани за тези проверки. Евростар, който е контролиран от френската национална железопътна компания Ес Ен Се Еф (SNCF), посочва, че има малко опасения от влиянието, което Брекзитът ще окаже на пътуванията. Холандското направление вероятно ще привлече голяма част от туристическия трафик и Евростар рекламира новата линия като част от "преживяванията за удоволствие", посочи главният изпълнителен директор на оператора Никола Петрович.

Петрович, който е начело на Евростар от седем години, този месец ще напусне компанията, за да оглави френското подразделение на германския машиностроителен концерн Сименс (Siemens). Той ще бъде наследен от Майк Купър, който досега бе начело на британската компания за пощенски услуги Йодъл лоджистикс (Yodel Logistics Ltd).