"Албена" АД подкрепя активната политика на Министерството на туризма за реклама на България в Германия, съобщиха от компанията, цитирани от БТА.
"Като един от големите български доставчици на туристически услуги, изразяваме категоричната си подкрепа в усилията на българското Министерство на туризма за популяризиране на дестинация България в Германия. Това е един от генеричните пазари за цялото Българско Черноморие, притежаващ на практика неограничен потенциал, чието разработване зависи най-вече от общите усилия на държавата, хотелиерите и туроператорите. Затова приветстваме инициираната от МТ Програма за финансиране на маркетингови дейности на туристически услуги в черноморските общини в България, предвиждаща инвестирането на до 5 млн. лв. в директна реклама за региона. Това казва в своя позиция Маргита Тодорова, директор "Маркетинг и продажби" в "Албена" АД, и член на борда на директорите в дружеството.
"За съжаление, доста често добрите намерения не водят обезателно до добри резултати. Затова е важно предприетата политика да бъде приведена в действие максимално бързо, съобразявайки я от една страна с бизнес времевия график на партньорските туроператори в Германия, така и с потребителските навици на гостите от държавата, които резервират летните си почивки през зимата и пролетта. Тоест, активните рекламни кампании трябва да започнат в най-добрия случай около коледно-новогодишните празници, когато се правят много спонтанни покупки, или най-късно до края на м. януари 2024 г. Реализират ли се през пролетта или в рамките на самия летен сезон, ефективността на вложените средства ще бъде нищожна", се казва още в позицията.
Маргита Тодорова оценява като силен позитив решението средствата да бъдат разходени съвместно с местните туроператори, тъй като те най-добре познават конюнктурата на пазара, разполагат с рекламен капацитет, способни са да осигурят съфинансиране, и не на последно място - имат пряк финансов интерес от постигането на високи резултати. "Програмата допуска като бенефициенти също местни власти и оператори на граждански летища за обществено ползване в България, което допълнително разтваря спектъра от заинтересовани страни с възможност за реализиране на проекти. Тръгваме в правилната посока, но за да стигнем далеч, трябва да продължим заедно", посочва Тодорова.
Пазар Германия остава сред водещите за ваканционно селище "Албена". Към средата на септември 2023 г. и спрямо същия период на миналата година, той бележи ръст от почти 85 на сто, като все още не са достигнати показателите от предепидемичната 2019 година. От началото на 2021 г. комплексът разработва и осъществява самостоятелна кампания чрез базираната във Франкфурт рекламна и ПР агенция Global Communications Expert. Направени са десетки публикации в местни печатни и електронни медии, организирани са информационни и престурове, както и ексклузивни срещи с агенти и туристически бюра в различни немски градове.
Чрез партньорските туроператори са осъществени съвместни рекламни дейности и търговски инициативи, включително за популяризиране на целия регион Северно Черноморие, посочват от Германия.
За жалост, отчитаме голям срив в областта на туризма, каза вчера в интервю за БТА Митко Василев, главен управител на Германо-българската индустриално-търговска камара. Пандемията и войната в Украйна силно повлияха на интереса на германските туристи към почивка в България.
Преди пандемия през 2019 г. България е посрещнала около 900 000 германски туристи, а сега те са около 250 000, отбеляза Василев. По думите му тази тенденция няма да се обърне толкова скоро, защото резервациите преди сезона вече се насочват към други дестинации. По тази причина страната ни се нуждае от по-активна рекламна кампания на пазар Германия. Това се отнася и до популяризирането на възможностите за целогодишен здравен туризъм у нас по линия на германските здравни каси, посочи още Василев.