Думата "селфи" влезе в официалния речник на Оксфорд през 2013 г. Мобилната фотография успя да даде живот на една цяла индустрия от инфлуенсъри, но междувременно се превърна и в напаст, която мотивира дори ЮНЕСКО да се сезира, пише британското издание Mirror. Наблюдението на организацията посочва, че новият тренд на популярния селфи туризъм - изразен в снимки с познати и популярни обекти на заден фон - се смятат за още една причина за популярния свръхтуризъм, който успя да завладее цяла Европа.

ЮНЕСКО посочва, че точно тези практики в социалната мрежа са отговорни за пренаселването на определени исторически и природни обекти. Един такъв пример е Айфеловата кула, която всяка година присъства в профилите на абсолютно всички гости на Париж. С тази практика има изместване на фокуса на почивката и включване в един масов тренд.

Селфи културата постави редица непознати дестинации на картата и докато местните се радваха на добър сезон, сега са принудени да оцеляват сред огромна маса от хора, търсеща правилното място за снимка. Самият процес на заснемане минава доста граници и прекрачва прага на търпение.

Случаите на вандализъм и влизане в частна собственост, са само част от премеждията, пред които са изправени повечето жители на туристически градове. Сериозният поток от хора води до износване и унищожаване на исторически обекти, както и на природни паркове. ЮНЕСКО напомня на гостите, че докато са подвластни на социалните мрежи, остават лишени от възможността да се обогатят и да се запознаят с историческата значимост на даден обект или град. Япония дори издигна платно, за да попречи на туристите да снимат планината Фуджи. 

Майорка е само един от множеството примери, където местните вече са в открита война срещу туристите. Устойчивият туризъм е другият свещен граал, към който повечето страни започнаха да се стремят. В него се включва ограничаване на броя посетители, поставяне на различни такси, въвеждане на режим за туристи и по-строги глоби. В програмата на организацията се включва и образоването на някои от пътуващите инфлуенсъри, които трябва да носят отговорност за милионите си последователи.

Трендът няма да бъде победен толкова лесно, но градовете вече работят върху система, която ще наложи по-сериозен контрол за следващия сезон. Агенцията възнамерява да се свърже с големите имена в социалните мрежи и да ги запознае с плановете си, надявайки се да изгради по-добри практики в бъдеще.

Предлаганите планове могат да бъдат активирани през следващия летен сезон и остава надеждата, че Испания и Италия няма да бъдат първите жертви на тълпи от хора в началото на пролетта.