След Гърция: И Хърватия се обяви срещу краткосрочните наеми

Краткосрочното отдаване под наем на апартаменти е започнало да заплашва устойчивия туризъм

Обратно в новината

Коментари - След Гърция: И Хърватия се обяви срещу краткосрочните наеми | Trip.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Хотелчето си е друго нещо. Както и авиокомпаниите с нормални цени

Какво значи краткосрочни. 90% от хотелите, които също отварят юни и затварят септември дългосрочни/целогодишни ли ги водят.

Качеството в краткосрочните жилища за настяняване е поголовно компромисно или много ниско. На снимки показват нянкакви бутафории, които създават впечатление за уют и комфорт, но в действителност са предимно компромисни жилища или помещения, адаптирани за жилища и преспиването в тях е неприятно, грозно, миризливо. Заедно с това привлича ниско платежни клиенти, които не захранват турситическата индустрия с ресурс за по-високо качество, а правят тълпа от посетители. Т.е. пълнят градовете с присъствие, което не носи доходи за развитието на градовете. А туризмът разчита не само на смешния данък от краткосрочен изгоден наем, а на развитието на цялостен продукт с култура и развлечнения, които да са качествени и да носят доходи. С навлизането на ниско платежни туристи в красиви туристически места се получава парадокса, че общината инвестира в инфраструктура, собствениците на туристически обекти инвестират в красота и удобства, което включва и инфраструктурата, а постепенно такива добре оформени с много пари дестинации се напълват с тълпи, при това ниско културни, при това не изплащащи инвестициите. Тук не става дума за конкуренция и че тези евтините конкурирали на общо основание другите. Тук става дума за разминаване в целите и средствата и помрачаване на потенциала на туристически дестинации да растат и да създават истински качествен продукт. За това една ниско бюджетна тълпа да си сложи снимка във Фейса, цели прекрасни места са се превърнали в проточно място за тълпи, поради което започват да западат. Музеи, театри, луксозни ресторанти, клубове, спортни съоръжения - губят потенциал, защото платежоспособните клиенти се отдръпват заради тъплите. А това е нишщо друго освен лумпенизация и самоубийство на общността около туристическия продукт, включително и възпозлвалите се с евтини оферти. За това решенията да се ограничи този продукт са правилни. Не се ли подхожда стратегически правилно, всички губят. Опортюнизмът е подход за ниско интелигентните. Губещ подход.

Браво! Такива глупости отдавна не бях чел! Нищо, ама абсолютно нищо от това, което сте написали не е вярно! Хубаво е да си пазите бизнесчето, ама е добре да има и конкуренция- и за нас потребителите, и за вас, за да сте конкурентноспособни! П.С. От години пътувам и последните няколко избираме именно жилища под наем и в 90 процента от случаите са топ- чистота, цена, удобства, локация.

Аз съм попадал само на ниско качество, което изглежда като добро на снимките. Последният ми опит беше окончателен - излъгах се да спя в жилище, което беше оценено много високо, но със скъсано перде на нулев етаж, баня, която беше в кофти дизайн и неудобна за ползване, минваше се покрай торби за биклуци, за да стигнеш до жилището, без мрежа против комари, което означаваше да спя на затворен прозорец. Опитвал съм такива в столични и други големи градове из Европа. Само веднъж частично бях доволен, но миришеше на мазе. Този бизнес е опортюнистичен, твърдя го отново. Вклинява се, като вкарва много народ на места, където не трябва да има толкова и не такъв народ. В днешно време лумпенизацията е повсеместно явление. Левите политики изначално тръгват от ционисткото еврейство и опустошават стария свят, но пък докарват и социална справедливост в повече от преди, което пък е добре. Сега обаче имаме преливане в доминация на лявото, което удавя прогреса така, както до преди десетилетия направи с комунистическите държави. Лошото на човешките общества е, че не могат да намерят баланс. Лумпенажът няма културата да се сдържи до нивото си, за да го покачва мотивирано към по-високо. И посяга отвъд съответстващото му - да открадне, да присвои, да се възпозлва. Това руши и вече създаденото ниво, и шансовете на лумпенажа да мине на по-горно ниво. Такъв е случаят с тези апартаментчета, адаптирани безистенчета, дори адаптирани приземни мазета, които са голямата част от визираните туристически имоти. Те рушат качеството на туризма и за тези, които ги запълват, и за тези, които биха предпочели класата. Лумпенажът създава, когато служи на по-високото ниво. Когато се навре във високото ниво с ниските си качества, разрушава и собствените си дадености. Гледай социализма и си го рпедстави без капиталистите, които даваха готови технологии и продукти на соца, но той пак не оцеля и не даде почти никакъв принос за стандарта на хората. И тези имотчета свалят качеството и обезценяват нивото.

Хотелиерското лоби явно е много силно в двете страни. Надуват цените в хотелите и след като хората започват да използват по-евтини алтернативи се опитват със закон да убият конкуренцията.