Защо отваряме сенниците на прозорците при кацане на самолета?

Открийте отговора на една от мистериите, които най-много занимават пътниците

Обратно в новината
17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Аха, а ако е тъмно пак ли така?

Например, когато в слънчев ден влезете в тъмна стая - трябват ви няколко минути, за да започнете да различавате какво има вътре. Няколко минути?!? Ако сте пиян може би, иначе няколко секунди стигат.

най ми хареса това: "според проучване на Боинг" ми какво има да проучва Боинг ? то всичко е на техен гръб

Сенниците се вдигат за да може при евентуална катастрофа спасителите отвън да виждат положението вътре в самолета - да знаят къде да дупчат/режат, къде има останал жив, къде нещо гори и т.н.

Абсолютно правилно. Това за зениците е изсмукано от пръстите и е откровена лъжа. Най-очевидният пример -- нощно кацане. Никакво привикване няма да стане при вдигнати сенници, ако навън е тъмно или сумрачно.

Примера който давате е най-точен, но с обратен знак. Точно нощно време пътниците ще са най- дезориентирани ако от ярко осветената кабина на самолета излезнат на тъмната писта. Почти пълната тъмнина вътре в самолета по време на кацане дава възможност зениците да се разширят, и ако не дай си боже се наложи да се излиза бързо навън да виждате поне малко. Апропо, какво ще видят спасителите нощно време ако надзъртат отвън в тъмната кабина на самолета?

Има някаква логика,но основната причина е:в случай на прекратено излитане(пожар) или аварийно кацане,кабинният състав да може да оцени обстановката отвън и да вземе решение кои изходи да се използват за напускане на самолета и кои да се блокират.Това със светлината са пълни глупости.

Не знам какво точно спасявате, но явно не сте виждал самолетна катастрофа. Поне на картинка, ако не на живо. Какво надзъртане през прозорците ви гони. Това е куп изкривена горяща ламарина в която има безброй дупки. Да гледат спасителите колкото си искат. Ако пък случайно фюзелажа е относително цял то прозорците най-вероятно ще са на такова място че . Абе какво ли ви обяснявам при положение че имате толкова плюсчета. Явно хората, незнайно защо, мислят като вас.

И от къде го измисли пък това? Те спасителите отвън ако стоят и гледат какво става вътре полза няма никаква. Статията много добре описва причината и точно адаптацията е причината да се гаси осветлението в салона и да се вдигак щорите. Колкото и да не им харесва на много хора, точно кацането е най-опасната част от полета и пътниците трябва да са готови за бърза евакуация в случай на нужда.

булгаристанцити ръкопляскат?!?!? 21 век, най-сигурният транспорт, стабилни самолети,... Така ли пляскат на жмуньо с гоуфа като ги вози от т. А до село Б???